این فرمانده انتظامی اظهار داشت که براي جلوگيري از سودجویي‌هاي افراد فرصت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 12 September 2022

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/06/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------

انهدام باند قاچاق چوب در سوادکوه
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند قاچاق فراورده های جنگلی و کشف 50 تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در شهرستان سوادکوه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و کسب اخباری مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق فراورده های جنگلی در سوادکوه موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با بررسی های همه جانبه توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی، متهمان را که در قالب یک باند حرفه ای سازمان یافته، اقدام به قاچاق چوب و فراورده های جنگلی در آن شهرستان می کردند، شناسایی شدند.
سردار میرزایی در دستگیری 10 نفر در روند رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات 50 تن چوب جنگلی به ارزشی بالغ بر 8 میلیارد ریال که متهمان آن را در یکی از کارگاه های تولیدی شهرستان بارگیری کرده بودند، کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به این که، حضور به موقع ماموران در محل منجر به جلوگیری از قطع اشجار و عمق فاجعه در مناطق ییلاقی شهرستان سوادکوه شد، خاطرنشان کرد: کلیه اعضای این باند پس از پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------

شناسایی و دستگیری عاملان درگیری با جنگلبانان نور
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامي شهرستان نور از شناسایی و دستگیری قاچاقچیان چوب و عوامل درگیری با جنگبانان آن شهرستان داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام اين خبر افزود: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی و کسب خبری مبنی بر درگیری قاچاقچیان چوب با نگهبانان جنگلبانی شهرستان نوردر منطقه جنگلی کشپل چمستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 3 متهم این پرونده را که پس از قاچاق چوب، در حین خروج از منطقه با عوامل نگهبان درگیر شده بودند، شناسایی کردند.
سرهنگ قلی پور در ادامه اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی های قضائی با دادستان بخش چمستان، متهمان را شناسایی و در اقدامی عملیاتی دستگیر کردند.
وی، از توقیف خودروهای متعلق به متهمان در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.
سرهنگ قلی پور از عزم راسخ پلیس و دستگاه قضایی با هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی خبر داد و گفت: در برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با قاچاق، برخورد با ارادذل و اوباش و سایر مسائل امنیتی و انتظامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
قلی پور در پایان در هشدار به کسانی که بخواهند به هر طریقی امنیت مردم را خدشه دار کنند، گفت: امنیت خط قرمز پلیس است و کسانی که بخواهند آن را خدشه دار کنند با برخورد سخت و قاطعانه ماموران مواجه خواهند شد.

--------------------------------

کشف10تن چوب قاچاق در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 10تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ "قاسم عزیزی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه استخر پشت و پی رجه حين گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به 2 خودروی کامیون ونیسان حامل چوب مشکوک شده و براي بررسي بيشتر آن ها را متوقف كردند.
وی از کشف 10 تن جوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودرها خبر داد و افزود: كارشناسان ارزش چوب‌هاي كشف شده را بالغ بر 250میلیون ريال برآورد كردند.
وی تصريح كرد: در اين راستا 2 قاچاقچی چوب نیز دستگیر و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي نکا در پايان با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي‌رويه درختان و قاچاق فرآورده‌هاي جنگلي از مردم خواست: براي جلوگيري از سودجویي‌هاي افراد فرصت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------

کشف 19 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي جویبار
سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری 15 سارق و کشف 19 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامرضا جعفری " درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
وی تصریح کرد:در اجرای این طرح 15متهم به سرقت دستگیر و در بازجویی به عمل آمده در مجموع به 19فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ جعفری اظهار داشت: توقیف 10 دستگاه موتورسیکلت و11 دستگاه خودروی متخلف از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار در پايان از همکاري مردم با پلیس تشکر کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه های توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق و سایر جرائم ،مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

--------------------------------

کشف 6 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف 2 دستگاه خودرو نیسان و کشف 6 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیرهای کوهستانی 2 خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی نیسان 6 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، کشف کردند.
سرهنگ دیلمی، ارزش چوب های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را 200 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار