طی یک سال گذشته تعداد ۳۰۰ قرارداد راکد و غیرفعال تعیین تکلیف شدند که با آزادسازی ۳۵ هکتار زمین صنعتی از رشد ۲۲۰ درصدی برخوردار است، اظهار داشت: در همین راستا، هر گونه نقل و انتقال زمین صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به منظور جلوگیری از اعمال رانت، فساد و دلالی زمین و حذف بازار خرید و فروش غیر قانونی در دفاتر معاملات ملکی، بطور کلی ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 08 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، استان مازندران با ۲۲ شهرستان و ۶۳ نقطه شهری، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی دارد. میانگین وسعت زمین هر شهرک صنعتی استان ۵۰ هکتار است. کمبود زمین یکی از مهم ترین چالش‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی به شمار می رود.

آزادسازی ۳۵ هکتار زمین صنعتی در مازندران
 

موضوعی که به گفته یاسر امینی به صورت ویژه مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت.

امینی با اظهار این که دولت همسو با رویکرد حمایت ویژه از تولید کنندگان واقعی با هدف افزایش تولید و تثبیت اشتغال کار های بزرگی را انجام داده است، افزود: طی یک سال گذشته با همکاری دستگاه های مرتبط به خصوص اداره کل دادگستری، اداره کل بازرسی و نهادهای انتظامی، امنیتی، نسبت به آندسته از واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان که به تعهدات مندرج در قرارداد فی مابین عمل نکرده اند، برخورد قاطع و قانونی شده است.

وی با بیان این که  طی یک سال گذشته  تعداد ۳۰۰ قرارداد راکد و غیرفعال تعیین تکلیف شدند که  با آزادسازی ۳۵ هکتار زمین صنعتی از رشد ۲۲۰ درصدی برخوردار است، اظهار داشت: در همین راستا، هر گونه نقل و انتقال زمین صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به منظور جلوگیری از اعمال رانت، فساد و دلالی زمین و حذف بازار خرید و فروش غیر قانونی در دفاتر معاملات ملکی، بطور کلی ممنوع است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اظهار این که  شرکت حتی از بانک های عامل که برخی از واحدهای داخل شهرکها و نواحی صنعتی استان را تملیک  کرده است غافل نیست ؛ ادامه داد : طی یکسال گذشته  با برگزاری جلسات مداوم هفتگی در کارگروه احیاء واحدهای تولیدی و کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، نسبت به رفع موانع ۱۱۷ واحد تملک شده، اقدام شد به  طوری  که این واحد ها  مجدداً به سرمایه گذاران قبلی یا جدید واگذار و با بکارگیری بیش از یکهزارو  ۲۰۰ نفر مجدداً راه اندازی شدند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار