متاسفانه در 10روز گذشته 4خودکشی در شهرستان دهلران اتفاق افتاده است که دو نفر آنها به وسیله قرص برنج به زندگی خود پایان دادند و دو نفر دیگر که به روش های دیگر اقدام به خودکشی کرده بودند که با کمک کادر درمان از مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 07 September 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور:: استان ایلام همواره از لحاظ برخی شاخص های اقتصادی مانند بیکاری و آسیب های اجتماعی همچون خودکشی، فقر و توسعه‌نیافتگی جزو استان‌های اول کشور است هرچند دولت ها تلاش کرده اند تا مشکلات در این استان کوچک پر از ثروت به حداقل برسد ولی سرعت و سبقت مشکلات اجتماعی در استان فراتر از اقدامات توسعه ای و بازدارنده برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی در این استان از سوی دولت ها است. 

از ابتدای سال تا کنون شاهد رخداد های تلخ و حوادث متعدد در حوزه های مختلف استان بخصوص در بحث معضلات اجتماعی استان هستیم که بخش عمده از آن در حوزه بیکاری ، معیشت و نبود نشاط اجتماعی است و همین سبب شده آنهایی که تاب آوری کمتر در مقابل مشکلات دارند تسلیم شوند و راه بی بازگشت به زندگی را انتخاب کنند! 

متاسفانه در 10روز گذشته 4خودکشی در شهرستان دهلران اتفاق افتاده است که دو نفر آنها به وسیله قرص برنج به زندگی خود پایان دادند و دو نفر دیگر که به روش های دیگر اقدام به خودکشی کرده بودند که با کمک کادر درمان از مرگ نجات یافتند. خیلی سعی کردم دراین خصوص مطلب به رشته تحریر در نیاروم تا بیش از این مردم جامعه که این روزها با هزاران گرفتاری مواجه هستند ذهن آنها مکدر نشود.

اما چند صباحی است که صدای شیون و ناله‌هایی سکوت خیابان‌ها و کوچه‌ها شهر را بر هم می زند شیون ناله‌هایی که سالهاست در این استان محروم موج می‌زند و خواسته یا نخواسته خیلی از خانواده‌ها نیز در غم از دست دادن عزیزانشان ماتم‌ زده می‌شوند آن هم به خاطر ابزار خودکشی که در کف خیابان ها است و همین سبب شد که به راحتی نتوانم از کنار خودکشی های اتفاق افتاده در شهرستان دهلران عبور کنم . 

در این یاداشت قصد مقصر بودن یا نبودن شخص یا اشخاص و یا دولت را نداشته وندارم چرا واقعیت این است که آسیب اجتماعی در کوتاه‌ مدت ایجاد نشده است ، بلکه چند دهه طول کشیده است و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ریشه دوانده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند روند خودکشی از گذشته در استان ایلام حاکم بوده اما آنچه که نگران کننده است روش وتغییر نوع خودکشی در استان بخصوص سال های اخیر بسیار نگران کننده است و باید مسئولان برای این تراژدی دردناک چاره اندیشی کنند چرا که امروز خودکشی با قرص برنج درد بی علاج در ایلام تبدیل شده که تهدیدی بسیار جدی برای تک تک خانواده ها است .

متاسفانه قرص برنج در دسترس عامه مردم قرار دارد و به راحتی و با کمترین هزینه در به عنوان یک تهدید جدی همه سنین جامعه را تهدید می کند و میطلبد موضوع خرید و فروش قرص برنج اقدامات کنترلی در دستور مسئولان کشوری و استانی قرار بگیرد. چرا که در کمتر از 10روز دو نفر در شهرستان دهلران به وسیله قرص برنج اقدام به خود کشی کردند سایه سنگین خودکشی و شرایط بد اقتصادی و معیشتی می تواند خسارت جبران ناپذیری به سرمایه انسانی جامعه وارد کند، امید است مسئولان کشوری واستانی برای حل مشکلات این استان به صورت جدی وارد عمل شوند و با نظارت های بیشتر فروشندگانی که به راحتی این قرص را در اختیار دیگران قرار می دهند برخورد کند تا شاهد چنین اتفاقات تلخی در استان و حتی کشور نباشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار