رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرز شلمچه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 03 September 2022

دکتر سید محمد محمدی در مراسم آغاز به کار رسمی خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرکز بهداشتی و درمانی و شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه که امروز (۱۲ شهریورماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال نخستین سال است که در چنین مرکزی که شاید در سراسر کشور نمونه و ویژه باشد، به زائران سید و سالار شهیدان (ع) خدمت می‌کنیم.

وی افزود: در این مرکز ۳۲ تخت بستری موقت تعبیه شده است و ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه و موارد دیگر انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تقدیر از حمایت‌های از امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خرمشهر در ساخت این مرکز گفت: وزیر بهداشت نگاه ویژه‌ای به خرمشهر دارد و در زمینه اجرای این پروژه کمک شایانی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد جواد عادل‌پور، امام جمعه خرمشهر نیز گفت: توفیق ویژه فعالان عرصه خدمت به زائران اباعبدالله(ع) است که هر کسی نمی‌تواند وارد این عرصه شود.

وی با بیان اینکه باید به موضوع اربعین نگاه فراملی شود، تصریح کرد: از مسئولان شهری، استانی، منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی که در مسیر ساخت این مرکز تلاش بسیاری داشتند قدردانی می‌کنم.

امام جمعه خرمشهر افزود: لازم است که نگاه دقیق و تمدن‌سازی به اربعین داشته باشیم. در مرز قرار داریم و با توجه به نارسایی‌های درمانی در کشور برادر و همسایه، نیاز است به این مرکز ابتدا نگاهی انسانی و سپس اقتصادی داشته باشیم.

لفته احمدنژاد، نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتظار ما از دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که به خرمشهر عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

وی افزود: از تمام کسانی که برای ساخت این مرکز تلاش کردند نهایت قدردانی را دارم و این مجموعه می‌تواند در مسیر ارزآوری برای کشور تاثیرگذار باشد.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آینده تبعه عراقی می‌توانند برای پیگیری درمان خود به جای سفر به ترکیه، عربستان و هند به این منطقه عزیمت کنند.

در ادامه نادر عبیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین گفت: در گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد که این مرکز تا اربعین امسال آماده شود اما با پیگیری‌های مسئولان و دکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، شاهد بهره‌برداری مرکز شهید سلیمانی بوده‌ایم.

وی افزود: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده مرکز شهید سلیمانی به عنوان نخستین مرکز در مرز شلمچه در مسیر جذب گردشگر سلامت فعالیت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار