از تفاوت های بارز هفته دولت امسال شهرستان آبدانان با سالیان گذشته عدم وجود طرح های تکراری و یا نیمه کاره برای افتتاح بود.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 31 August 2022

 تابناک ایلام، بهروز مردانی ؛ دو مناسبت دهه مبارکه فجر و هفته دولت فرصتی هستند تا دستگاههای دولتی عملکرد خود را با کلنگ زنی طرح ها و افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و خدماتی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه هر ساله در این ایام به منصه ظهور رسانده و مردم را در جریان امور قرار دهند.

طی سالیان اخیر این دو مناسبت در آبدانان کمرنگ و تقریبا نمادین برگزار می شد و عملا خبری از اجرای پروژه ها و یا کلنگ زنی طرحی در این خطه با گستره ی بالغ بر ۳۷ هکتار کیلومتر مربع و ظرفیت ها و پتانسیل ها مختلف نبود. بطوریکه هفته که هیچ ماه دولت  در آبدانان رویت نشد.

راقم این سطور همواره در موعد این مناسبت ها مظلومیت آبدانان چه در هفته دولت و چه در دهه فجر تحت عناوینی مثل «آبدانان سالهاست دستاوردی برای عرضه ندارد» و یا «صبح دولت در آبدانان دمیده نشد» به رشته تحریر در آوردم ولیکن امسال چیزی متفاوت تر از ادوار گذشته بود و تا حدودی و نه به شکل ایدآل هفته دولت در آبدانان با بهره برداری از طرح های مختلف در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، استقرار و دایر نمودن ادارت و کلنگ زنی مهمترین پروژه استان یعنی طرح فاضلاب شهری به نحوی گرامی داشته شد و رنگ و بوی تازه به خود گرفت فلذا خارج از اصناف بود که به آن اشاره نکنیم.

از تفاوت های بارز هفته دولت امسال با سالیان گذشته عدم وجود طرح های تکراری و یا نیمه کاره برای افتتاح بود که امسال نه تنها طرح تکراری وجود نداشت بلکه طرح هایی مثل چهارخطه کردن خروجی شهرستان، درمانگاه تامین اجتماعی، آموزشکده آبدانان، مجتمع آموزشی مورموری و...که تقریبا آماده ی بهره برداری بودند خودداری و یا اینکه طرح هایی که در طول سال و طی ایام اخیر کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسیده بودند در هفته دولت گنجانیده نشد که این مورد در ادوار گذشته مسبوق به سابقه بود.

البته نگارنده بر این باور است که اجرای این طرح ها در آبدانان که اکثرا زیرساختی بودند جهت بر آورده کردن نیازهای اولیه می باشند و تا شکوفایی و اجرای پروژه های خرد و کلان صنعتی و اقتصادی در این شهرستان فاصله بسیار است که امید است در سایه همت مسئولان و متولیان دلسوز منطقه همچون فرماندار شهرستان و نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی در آبدانان نیز شاهد بهره برداری از طرح های اقتصادی و اشتغالزایی در هفته دولت و ایام دهه فجرهای آینده باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار