معاون رییس جمهور در امور زنان؛
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت : تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید در مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به متقاضیان پرداخت شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 26 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ انسیه خزعلی افزود: باتوجه به کاهش زاد  و ولد، نرخ تولد و فرزندآوری در استان ایلام پایین تر از میانگین متوسط کشوری است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت :باید سطح فرهنگ خانواده ها برای فرزندآوری و ازدواج آسان افزایش یابد و انجمن های مردم نهاد فعال اجتماعی باید در حوزه فرهنگ سازی خانواده ها ورود کنند.

خزعلی ادامه داد : باید با انجام حمایت های فرهنگی، اقتصادی، درمانی و حضور  پزشکان متخصص ناباروری، میزان فرزندآوری در استان ایلام افزایش یاید.

وی مطرح کرد:  برنامه آسیب زدایی یکی از مهمترین برنامه های معاونت امور زنان و خانواده است که در موضوع طلاق یک برنامه مشاوره ای برای چهارسال اول زندگی زوجین تدوین شده است.

وی افزو : برای زنان خانه دار مشوق هایی چون خودرو یا زمین، بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند، بانوان شاغل مرخصی همراه با دریافت حقوق و حفظ پست و رتبه، برای اساتید و دانشجویان نیز مرخصی ویژه در نظر گرفته شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت : اقدام برای سیاست گذاری راهبردی در قالب تدوین برنامه جامع توانمندسازی، تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات برای زنان بد یا بی سرپرست دهک های یک تا پنج در حوزه پشتیبانی و اعطای تسهیلات به کارآفرینان برای تحت پوشش قراردادن این زنان یا فرزندان آنها برای ایجاد کسب و کار به مدت چهارسال تا زمان رسیدن به سودآوری پایدار در بخش عملیاتی است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار