مدیر کل امور عشایر استان ایلام بیان داشت : در یک سال گذشته و با حمایت و پیگیری های استاندار ایلام ۱۳۶ هزار و ۳۵۱ کیسه آرد سهمیه ای، بیش از ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۲۳۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 27 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ یاسمی افزود: با توجه به شرایط حاد خشکسالی در استان و کم شدن آب چشمه ها و قنوات، اداره کل امور عشایر استان ایلام با هدف حمایت از این قشر تولیدگر، به خدمات رسانی در حوزه های مختلف اقدام کرده است.

وی گفت : اجرای پروژه های تامین آب شرب ثابت به طول ۲۲ کیلومتر و انجام مطالعات تامین آب شرب ثابت برای بیش از ۳۳۹ خانوار، ۹۹ مورد لایروبی بستر رودخانه ها و چشمه ها، توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن نهاده های دامی و خوراک دام و توزیع بیش از ۳ هزار تن کنسانتره از مهم ترین حمایت های این اداره از عشایر ایلام در طول یک سال گذشته است.

یاسمی ادامه داد :  افزایش تولید گوشت قرمز به هزار تن در سال و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز، بیمه ۴۸۰ هزار رأس دام عشایر، خرید ۸ هزار رأس دام حذفی و همچنین خرید بیش از ۱۴۰ تن پشم از عشایر استان از دیگر اقدامات کارکنان امور عشایر استان ایلام در یک سال گذشته است 

وی افزود: نگهداری و مرمت راه های عشایری به طول ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و احداث ۲۰ کیلومتر راه عشایری جدید در کنار ۳۵۰ هزار متر مکعب آب رسانی سیار، از اقدامات این اداره کل در طول یک سال گذشته است.

یاسمی مطرح کرد:  پروژه تامین آب شرب عشایر منطقه کولک شهرستان مهران با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی می شود./ع

بیشتر بخوانید: 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار