سرپرست اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالیانه 561 هزار تن انواع محصولات باغی، دامی و زراعی که 13 درصد از کل تولیدات استان است در شهرستان نهاوند تولید و پس از تأمین مصرف داخل به خارج از نهاوند صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 07 October 2015
سرپرست اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالیانه 561 هزار تن انواع محصولات باغی، دامی و زراعی که 13 درصد از کل تولیدات استان است در شهرستان نهاوند تولید و پس از تأمین مصرف داخل به خارج از نهاوند صادر می‌شود.

به گزارش تسنیم؛احمد باقری اظهار داشت: شهرستان نهاوند 1536 کیلومترمربع وسعت دارد که 56 هزار هکتار شامل اراضی زراعی 12 هزار هکتار اراضی باغی 8 هزار هکتار مخصوص آیش سالانه و 93 هزار و 600 هکتار آن اراضی منابع طبیعی و 17 هزار بهره‌بردارمشغول به فعالیت و تولید در این بخش‌ها هستند.

وی گفت: درآمد سالانه تولیدهای کشاورزی و دامی در نهاوند با 17 هزار بهره‌بردار بیش از 7840 میلیارد ریال می‌باشد که بیش‌ترین آن با 2796 میلیارد ریال در قسمت زراعت است و شامل تولید بیش از 10 محصول زراعی مهم مانند گندم، جو، ذرت، چغندرقند، کلزا، آفتابگردان و سایر محصول‌های دیگر است.

باقری افزود: شهرستان نهاوند با بیش از 151 روستای دارای سکنه 76 هزار هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز و مرغوب دارد که 36 هزار هکتار آن دیم و 40 هزار هکتار آن آبی می‌باشد و بیش از 7 هزار و پانصد هکتار از این اراضی تاکنون مجهز به آبیاری بارانی و تحت‌فشار شده‌اند و 8 هزار هکتار دیگر نیز آماده اجرای این طرح است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: بیش از 60 درصد فرآورده‌های لبنی استان در نهاوند تولید می‌شود که درمجموع کارخانه‌های تولید لبنی نهاوند سالیانه با جذب ظرفیت 125 هزار تن جذب شیر محصولاتی مانند پنیر، خامه، شیر، ماست را تولید و بخش مازاد مصرف آن به سایر نقاط ایران و کشور عراق صادرمی‌شود.

وی عنوان کرد: 5 کارخانه لبنی نهاوند با اشتغال‌زایی نزدیک به هزار نفر 700 نفر در این شهرستان فعالیت دارند، همچنین در تنها کشتارگاه صنعتی دام سنگین و سبک بیش از 30 نفر کارگر مشغول کار هستند.

به‌طور متوسط از هر هکتار 60 تن خیار، ‌30 تن گوجه، ‌25 تن بادمجان و 70 تن هندوانه، ‌خربزه و فلفل دلمه‌ای برداشت می‌شود همچنین در مدت چهار ماه کاشت‌، داشت و برداشت این محصولات برای بیش از 30 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار