مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه رسانه استفاده از تمامی ظرفیت‌های این حوزه و نقد مصلحانه رسانه‌هاست و در این راستا از رسانه‌های منتقد و غیرهمسو با دولت نیز حمایت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 02 August 2022

احسان عابدی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد افزود: وظیفه دولت حمایت از همه رسانه هاست حتی اگر از لحاظ مشی و رویکرد با دولت همراه نباشند، چرا که نقدهای مصلحانه آنان می تواند به پیشبرد امور کمک کند.

وی عوامل خط مقدم جهاد تبیین را رسانه‌ها دانست و افزود: حمایت از رسانه ها در جریان اجرای سیاست های جهاد تبیین اهمیت فراوانی دارد و در استان تلاش می شود تا در این زمینه رسانه ها بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص همزمانی مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با روز عاشورا اظهار داشت: قیام عاشورا امام حسین علیه السلام با رسانه‌ای شدن آن توسط حضرت زینب (س) ماندگار شد و همزمانی این رویداد با عاشورا تداعی کننده نقشی است که امروز رسانه های کشور در زمینه جهاد تبیین بر عهده دارند.

عابدی تصریح کرد: اگر گزارشگری حضرت زینب(س) نبود، حماسه عاشورا ماندگار نمی شد و مصداق این جمله معروف بود که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود، اتن رویداد و اطلاع رسانی توسط حضرت زینب (س) تاثیر رسانه را مشخص می کند.

وی با قدردانی از تلاش همه رسانه های استان در جریان سیل اخیر یزد گفت: در این چند روز سیل همه رسانه ها همراهی کردند و با اخبار، گزارش ها و تصاویری که مخابره کردند، واقعیت های این سیل را در مقابل دیدگان مسئولان و شهروندان قرار دادند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در اتفاقات مشابه قبلی عمق فاجعه به خوبی مخابره نمی شد اما در سیل اخیر به دلیل بازنمایی مطلوب رسانه ها که به صورت تصویری و مکتوب انجام شد، توجه مسوولان کشوری را به استان جلب کرد و حتی منجر به سفر وزیر کشور به استان یزد شد و امیدواریم که خسارت ها ی مردم جبران شود.

عابدی با ابراز رضایت از فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد یادآور شد: فعالیت های ایرنا در استان محدود به اطلاع رسانی خدمات دولت نبوده و نگاه منصفانه فارغ از سمت و سوی دولتی داشته و آرشیوی از عملکرد دولت‌های مختلف را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: ایرنا یزد از حرفه‌ای ترین مجموعه‌های خبری استان است که جایگاه شایسته ای نیز در کشور دارد و مرجعیت خبری خود را حفط کرده و لذا تقویت بدنه ایرنا باعث تقویت جراین اطلاع رسانی دولت می شود.

عابدی خاطرنشان کرد: در مسیر ماموریت اطلاع رسانی با وجود برخی محدودیت ها و ناملایملات، عشق و علاقه باعث ماندگاری خبرنگاران در فعالیتهای رسانه ای شده است که با کمترین چشمداشت مالی در این حرفه فعالیت قابل توجهی دارند.

 

در این بازدید علی حکیمیان معاون فرهنگی و رادمهر کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در بازدید یاد شده از رییس خبرگزاری ایرنا مرکز یزد با اهدای لوح تقدیر شد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار