معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۳ مخزن ذخیره آب و آبشخور برای استفاده حیات وحش منطقه حفاظت شده کولگ در مهران ساخته شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 29 July 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی ادامه داد: در پی خشکسالی‌های اخیر و کاهش شدید نزولات جوی در سال جاری، منابع آبی مورد استفاده حیات وحش در زیستگاه‌ها بخصوص در مناطق گرمسیری استان دچار تنش و دسترسی حیات وحش به منابع آبی با مشکل مواجه شده است.

وی گفت : در راستای کاهش اثرات تنش آبی بر حیات وحش، اداره کل حفاظت محیط زیست استان از محل اعتبارات خشکسالی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ابلاغی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اقدام به ساخت سه مخزن ذخیره آب ۶ هزار لیتری و ۲۰ متر آبشخور در محدوده منطقه حفاظت شده کولگ شده و علاوه بر بهره برداری از آن، آبرسانی به صورت سیار به این مخازن صورت می‌گیرد.

محمدی مطرح کرد:  به دلیل کاهش شدید منابع غذایی علف‌خواران منطقه حفاظت شده کولگ، تهیه علوفه و توزیع آن از محل اعتبارات خشکسالی ابلاغی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، موسسه نذر طبیعت، خیرین و دوستداران طبیعت در زیستگاه‌های امن این منطقه حفاظت شده در دست اجراست.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار