دردومین روز از هفته نیروی انتظامی در همایشی از همیاران پلیس وفرهنگ یاران ترافیک استان ایلام تجلیل به عمل آمد
کد خبر: ۱۰۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 04 October 2015
دردومین روز از هفته نیروی انتظامی در همایشی از همیاران پلیس وفرهنگ یاران ترافیک استان ایلام تجلیل به عمل آمد
به گزارش تابناک ایلام ،سردار علی دولتی فرمانده انتظامی استان ایلام درهمایش همیاران پلیس گفت:استان ایلام از نظر تعداد حوادث رانندگی در جاده های برون شهری طی سال های 92 و 93 وضعیت مناسبی نداشته است.
وی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته استان ایلام رتبه نخست کشور را با 63 درصد از نظر تعداد فوتی های در صحنه حوادث رانندگی کسب کرد که این موضوعی بسیار نگران کننده است.

دولتی توسعه امکانات زیرساختی بویژه در حوزه راه های ارتباطی، نصب علایم و چراغ های هشدار دهنده، ارایه آموزش های رانندگی ترافیکی در کوتاه مدت، رفع نقاط حادثه خیز در میان مدت و احداث بزرگراه در بلند مدت را از راهکارهایی برشمرد که در کاهش سوانح رانندگی بسیار تاثیرگذار است.

شاپور پولادی معاون امورعمرانی استانداری ایلام دیگر سخنران این همایش اظهارکرد:میزان وقوع حوادث رانندگی در کشور طی سال های 88 و 89 به شکل نگران کننده ای افزایش یافته بود، بطوریکه در هر روز شاهد فوت 65 نفر بودیم که در سال به بیش از 23 هزار نفر می رسید.

معاون استاندار ایلام افزود : برنامه ریزی و هماهنگی میان دستگاه ها در طی سال های اخیر باعث شد تعداد فوتی های تصادفات رانندگی در کشور به روزانه 50 نفر و سالانه 18 هزار نفر برسد ولی این مقدار همچنان بسیار بالاست و ایران از نظر فوتی های تصادفات رانندگی رتبه نخست منطقه را در اختیار دارد.
پولادی خاطرنشان کرد: اگر یک هواپیمای 100 نفره در طی 2 یا سه سال سقوط کند و منجر به فوت مسافران شود ، تبعات و تبلیغات بسیاری در رسانه در خصوص دلایل وقوع آن صورت می گیرد، ولی هم اکنون به ازای هر 2 ساعت یک نفر در جاده های کشور کشته می شود که بیشتر این افراد سرپرست خانوار بوده و منجر با نابودی کانون خانواده ها نیز می شود ولی حساسیت چندانی روی این موضوع صورت نمی گیرد.

پولادی توسعه فرهنگ رانندگی بویژه در میان دانش آموزان و حتی مهدهای کودک را خواستار شد و گفت: امیدواریم با هماهنگی پلیس راهور ، آموزش و پرورش ، شهرداری ها ، اداره پایانه ها و سایر دستگاه ها شاهد کاهش بیش از پیش حوادث رانندگی در کشور و استان باشیم.
وی یکی از اساسی ترین مشکلات ایلام را کمبود امکانات زیرساختی بویژه در حوزه راه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تکمیل راه های ارتباطی استان شده و تنها در محور ایلام به مهران 22 پروژه راهسازی با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریال در حال اجراست.
وی ابراز امیدواری کرد با مساعی تمامی ارگان و مسوولان دستگاه های اجرایی شاهد کاهش حوادث رانندگی بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی در جاده های ارتباطی استان باشیم.
درپایان این مراسم از فعالان حوزه ترافیک وهمیاران پلیس استان ایلام بااهداء لوح تقدیر وهدایایی تجلیل به عمل آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار