نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:برای تحقق ۸ درصد رشد اقتصادی لازم است صنایع بزرگ پویا تر شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 22 July 2022

 

به گزارش تابناك مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود:اعتبارات چشمگیری در بیست و نهمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی اختصاص یافت.
وی یادآورشد:بااین اعتبارات می توان گام بلندی برای توسعه و بالندگی استان امامین انقلاب برداشت.
وی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان مرکزی برنامه ریزی‌هایی از قبل انجام شده و نظر مشورتی از کارشناسان و مردم برای انجام آن صورت گرفته است.
امام جمعه اراک گفت: رییس جمهور، در این سفر که امروز آغاز و همچنان ادامه دارد از صنایع آذرآب و هپکو به عنوان دو صنعت مهم استان بازدید کردند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: در صورتی که این صنایع استان با تمام ظرفیت فعالیت داشته باشند می توانند فرصت اشتغال را برای چهار هزار نفر فراهم کند و سایر واحدهای بزرگ استان مانند ماشین سازی، واگن سازی، آلومینیوم به خاطر نوع تولیدات در سایر بخش های صنعتی مهم هستند.
وی اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر به خاطر واگذاری های اشتباه و عدم اهلیت و ناآگاهی، صنایع مهم استان دچار چالش شدند و اکنون باید مشکلات این واحدهای صنعتی برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ظرفیت صنایع آذرآب اراک اکنون ۳۰ هزار تن در سال است که در صورت برنامه ریز مناسب می‌تواند تا ۳۰ هزار تن افزایش داشته باشد و زمینه اشتغال بیشتری را نیز فراهم کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: در سفر رییس جمهور وزرای هیات دولت نیز حضور دارند و در نشست های کارشناسی تصمیم حکمیانه اتخاذ خواهد شد تا استان و مردم از آن منتفع شوند.
وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی استان ظرفیت های بزرگی هستند که امکان جایگزینی برای آنها وجود ندارد و در صورتی که تصمیم برآن باشد که این واحدها ساخته شود ۱۰ سال زمان خواهد برد و سرمایه فروانی نیاز است بنابراین باید قدر این صنایع ارزشمند را دانست و از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.
امام جمعه اراک گفت: باید ظرفیت در این صنایع به طرف روزآمدی حرکت کند و برای تحقق ۸ درصد رشد اقتصادی لازم است صنایع بزرگ پویا تر شوند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: امید است صنعت استان مرکزی به شکل ویژه سامان بگیرد و قدم هایی برای پیشرفت و تمدن سازی در پایتخت صنعت کشور برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار