به زودی؛
کلنگ ساخت پترو پالایشگاه گچساران به زودی در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار به زمین زده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 22 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نایب رییس اتاق بازرگانی این استان گفت: سرمایه گذاری این طرح هفت میلیارد دلار است که ۵۰ درصد آورده سرمایه گذار است.

عبدالله قبادی با اشاره به اینکه طرح توجیهی این طرح اقتصادی تا نیمه اول شهریور تهیه و به وزارت نفت و استانداری ارسال می شود افزود: ظرفیت این طرح اقتصادی ۱۴۰ هزار بشکه در سال است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در گچساران فراهم می شود.

قبادی ادامه داد: هر سرمایه گذاری که برای اجرای طرح می‌آید باید گروه کارشناسی و سوابق کاری خوبی داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان گفت: وظیفه ما اهلیت سنجی و راستی‌آزمایی سرمایه گذاران است و افرادی که قابلیت اجرایی طرح‌ها را دارند حمایت و دعوت می شود.

قبادی با بیان اینکه سرمایه گذار قبلی حدود ۱۵ سال است که زمین را گرفته، ولی هنوز هیچ گونه اقدامی انجام نداده است افزود: در جلسات با استاندار این طرح بررسی شد و تا به اهلیت سرمایه‌گذار نرسیدیم آن را به این منطقه نیاوردیم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید برای اجرایی شدن این طرح بزرگ و تاثیر گذاری در منطقه سرمایه گذار سوابق و طرح خود را ارائه داده و مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد. 

سید ناصر حسینی پور افزود: همه اسناد لازم و مجوزات قانونی از مراجع مختلف و محیط زیست گرفته شده و آن‌ها را به فرماندار گچساران ارائه خواهیم داد.

فرماندار گچساران هم گفت: این سومین گروه و سومین شرکت است که از این زمین برای اجرای این طرح بازدید می‌کند.

روانبخش دهیم خوب عنوان کرد: ما از سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌ها در منطقه استقبال کرده و همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

فرماندار گچساران افزود: این طرح در زمینی به وسعت ۲۵۰ هکتار اجرا و طرح‌های زیر دستی نیز پس از آن اجرا می‌شود.

مشاور وزیر نفت هم گفت: امید می‌رود گچساران اولین منطقه ای باشد که با راه اندازی این پترو پالایشگاه و برداشتن گام مثبت برای حذف خام فروشی، بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی در کشور را محقق کند.

پولادی وندا افزود: برای اجرای این طرح تاثیر گذار باید همه مسئولان تمام‌قد از سرمایه‌گذار حمایت و با او همکاری‌های لازم را انجام دهند، زیرا این سرمایه گذار با اشراف به نفت و منطقه برای این کار اقدام کرده است.

مشاوره وزیر نفت بیان کرد: این طرح با اعتباری افزون بر حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آغاز می‌شود که بخشی از این هزینه با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی(فایناس) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار