مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شهریه مدارس غیر انتفاعی ۴۵ درصد افزایش یافته است و همین مسئله باعث شده بخشی از خانواده‌ها به علت ناتوانی در پرداخت هزینه به سمت مدارس دولتی سوق پیدا کنند و ثبت نام را در این مدارس افزایش دهند.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 12 July 2022

محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: افزایش ۴۵ درصدی شهریه مدارس غیرانتفاعی به دو دلیل افزایش ۵۶ درصدی  حق الزحمه قانونی معلمان در این مدارس و افزایش اجاره‌بهای مدارس است که برای پرداخت حق بیمه و حقوق حداقلی به معلمان این افزایش قیمت‌ها روی شهریه‌ها سرشکن می‌شود.

وی با بیان اینکه یک کوچ نسبی از دانش‌آموزان غیرانتفاعی به دولتی را خواهیم داشت که باید مدیریت شود، ادامه داد: دانش‌آموزان میان پایه که تاکنون در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کرده برای تغییر مکان باید به نزدیکترین مدرسه  که فضای خالی داشته باشد، اقدام کند اما اگر در ابتدای هر دوره تحصیلی مثل کلاس اول، هفتم و دهم باشد، جابجایی راحت‌تر خواهد بود.

مدیر کل  آموزش و پرورش استان اصفهان با توصیه موکد به خانواده‌ها که ثبت‌نام دانش‌آموزان را در نزدیکترین مدرسه به منزل مسکونی صورت دهند، گفت: در این حالت رفت و آمد کمتر است و شاید سرویس مدارس نتواند تمام دانش آموزان را پوشش کامل دهد و با بالا رفتن هزینه ها احتمال اینکه عده ای از عهده پرداخت آن بر نیایند وجود دارد و همچنین بدنبال کاهش فاصله کیفی مدارس با یکدیگر هستیم که این رغبت از سوی خانواده‌ها برای ثبت نام دانش آموزان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مدارس باید آمادگی صد درصدی برای پذیرش دانش آموزان را داشته باشد، افزود: طرح اوقات فراغت دانش ‌آموزان را با نیمی از جمعیت دانش آموزی و معادل ۵۰۰ هزار نفر پیش‌رو داریم که نیاز به فضاسازی  مناسب در خصوص اجرای طرح فراغت در حوزه‌های مهارتی، ورزشی، آموزشی، هنری و فرهنگی داریم که از جمله مدارس، دارالقران‌ها و کانون‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی گفت: دغدغه مهم مردم و خانواه‌ها ایجاد فضای مناسب برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته که برای ۷۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه و ۵۸ هزار دانش آموز مقطع دبستانی که طی دو سال کرونا از نظر کیفیت آموزشی آسیب دیده بودند، برنامه تعمیق و تثبیت را اجرایی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شهریه مدارس غیر انتفاعی ۴۵ درصد افزایش یافته است و همین مسئله باعث شده بخشی از خانواده‌ها به علت ناتوانی در پرداخت هزینه به سمت مدارس دولتی سوق پیدا کنند و ثبت نام  را در این مدارس افزایش دهند.

استاندار اصفهان نیز در ارتباط با نحوه ثبت نام دانش آموزان افاغنه در مدارس را نیازمند یک مدیریت و برنامه آموزشی حساب شده و مدونی خواند که بتوان جمعیت ۷۰ هزار نفری از آنها را با توزیع مناسب بین مدارس هدایت تحصیلی کرد، گفت: آموزش و پرورش استان باید بشکل درستی این جمعیت را در بین مدارس توزیع دهد و نه اینکه بر حسب مناطقی که ساکن هستند، ثبت نام دانش آموزان اتباع افاغنه را تنها در این محدوده ها محصور شود.

سید رضا مرتضوی خواستار ارائه پیشنهادات آموزش و پرورش در این خصوص به استانداری شد و گفت: هدایت تحصیلی اتباع بیگانه که ساکن در استان هستیم برای استانداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه قانون در خصوص ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان اجرایی شود، اظهار کرد: در این زمینه کمیته‌ای ذیل شورای شهر برای بررسی موارد در دست ساخت و نظارت برای ساخت مدارس توسط انبوه‌سازان تشکیل شود.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید تقویت شود چرا که طبق تاکید مقام معظم رهبری تامین نیروی آموزش و پرورش از این طریق است و در این زمینه با توجه به محدودیت‌های فضایی آموزش و پرورش، از ظرفیت خالی سایر دانشگاه‌های استان باید استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :