امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام اظهار داشت: در چند سال گذشته در خصوص مسائل فرهنگی اربعین بی توجه بوده ایم، بودجه فرهنگی برای اربعین در استان ایلام اختصاص داده نشده است و این امر جای تاسف دارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 15 July 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار بیان داشت: پیاده روی اربعین حسینی و استقبال گسترده مردم برای تردد از مرز مهران، توفیقی است که در خدمت زوار اربعین حسینی باشیم که یک نعمت است.

 وی افزود: وضعیت خروجی زائر  در مرز مهران به عوامل مختلفی بستگی دارد، وضعیت ورودی کشور عراق جوری است که برای هزائر بین سه تا چهار دقیقه طول می کشد و نسبت به سرعت خروج داخل کشور برابر نیست، در این بخش باید راهکار لازم را متناسب با پذیرش همسایه زائر خروجی داشته باشیم.

کریمی تبار ادامه داد: مدیران محترم باید تمام توان را به کار گیرند در راستای توسعه زیرساخت ها در شهرستان های استان  تلاش کنند به ویژه در شهر ایلام در منطقه چغاسبز می توان با فراهم کردن زیرساخت ها لازم از جمله آب و برق زمینه توقف زوار را فراهم کنند که تجمع زائر در ایام اربعین حسینی در مهران را  نداشته باشیم.

وی مطرح کرد: مردم ایلام پای کار هستند اما خانه های مردم و مساجد و جوابگوی این ازدحام مردم نخواهد بود و باید زمینه اردوگاه برای اسکان موقت زوار را فراهم کرد

امام جمعه ایلام افزود:  خادمان و کسانی که در موکب ها خدمات رسانی می کنند نیز با آداب و ادب میزبانی زوار بیش از گذشته اشنا شوند، زمینه اقامه نماز را در موکب ها فراهم شود و به نماز پرداخته شود، برای ترویج فرهنگ نماز در اربعین تلاش شود که حضرت امام حسین(ع) برای ترویج فرهنگ نماز قیام کردند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار