فیلمبرداری فیلم سینمایی کردی "دستم را بگیر" با حضور بازیگرانی از جمله «سیامک اشعریون» و «مریم بوبانی» در شهرستان پاوه کلید خورد.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 04 October 2015
فیلمبرداری فیلم سینمایی کردی "دستم را بگیر" با حضور بازیگرانی از جمله «سیامک اشعریون» و «مریم بوبانی» در شهرستان پاوه کلید خورد.

روح الله آتش پرور کارگردان این فیلم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: فیلم "دستم را بگیر" زندگی یک سرگرد عراقی را روایت می‌کند که در دوران جنگ جنایت‌های بسیاری را در منطقه کردنشین ایران انجام داده و حالا پس از سالها به ایران آمده و با عبور از مناطق جنگی تمام خاطرات آن دوران برایش زنده می‌شود و در نهایت بر اثر عذاب وجدان و شرمندگی که دارد، طی ماجرایی برای نجات جان یک کودک ایرانی، جان خود را فدا می‌کند.

وی اظهار کرد: نقش اصلی کار را «سیامک اشعریون» بر عهده دارد و در کنار او «مریم بوبانی» از بازیگران مطرح سینمای کشور نیز حضور دارد.

آتش پرور افزود: همچنین بازیگران کرمانشاهی از جمله دنیا فتحی زاده، شیما نصیری، یوسف فخری و آله صیدی نیز در این کار حضور دارند.

وی فیلمبردار کار را نیز «مرتضی ذوالفقاری نسب» عنوان کرد و افزود: مدیر تولید کار نیز «همم امینی » است و گریم کار را نیز «حجت بابایی» بر عهده دارد.

آتش پرور با اشاره به شروع فیلمبرداری کار از اواخر هفته گذشته، گفت: 70 درصد این فیلم به زبان کردی است و در روستای نودشه از توابع شهرستان پاوه و نیز روستای کندوله از توابع شهرستان صحنه فیلمبرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در 30 درصد فیلم از جلوه‌های ویژه استفاده شده است، گفت: همین امر هزینه‌های کار را بالا برده و تاکنون بیش از 100 میلون تومان برای این فیلم هزینه شده است که همگی از سرمایه شخصی بوده است.

این کارگردان سینما با بیان اینکه این فیلم قرار است در جشنواره‌های کردی خارج از کشور از جمله جشنواره‌های کشور سوئد و سلیمانیه عراق نمایش داده شود، گفت: امیدواریم بتوانیم این فیلم را برای پخش در اختیار شبکه "زاگرس" کرمانشاه نیز قرار دهیم.

وی در پایان از شورای شهر و شهرداری و اهالی شهر نودشه و نیز روستای کندوله که در ساخت این فیلم همکاری دارند تشکر کرد و افزود: این فیلم تقدیم به شهدایی شده که ناجوانمردانه در دوران جنگ زنده به گور شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار