مدیرکل ورزش و جوانان ایلام ؛
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام بیان داشت: با توجه تجمل گرایی در ازدواج زوجین و افزایش طلاق به علت ازدیاد توقع ها باید همه دستگاه ها به امر ازدواج آسان ورود کنند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 13 July 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ مططفر علیشایی افزود: باید تغییر نگاه و نگرش‌ها برای ازدواج های در سطح جامعه و خانواده‌ها شکل بگیرد که برگزاری ازدواج‌های گروهی یکی از این روش‌هاست.

وی گفت: ازدواج دارای ۲ مولفه و مقوله است که تغییر نگاه و اندیشه خانواده‌ها به عنوان شاخصه اصلی و تاثیرگذار در ازدواج جوانان باید مورد توجه باشد و در این راستا باید پویش‌های ساده زیستی و ساده‌اندیشی در جامعه شکل بگیرد.

علیشایی  مقوله دوم را حمایت دستگاه‌ها و مسوولان از ازدواج آسان و ازدواج‌های گروهی دانست و به تصویب طرح تشکیل صندوق ذخیره ازدواج مصوب مجلس در سال ۸۴ اشاره کرد.

وی ادامه داد: تامین مسکن رایگان یا ارزان قیمت، احداث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی دولتی و پرداخت تسهیلات ارزان ازدواج را از جمله مزایای این صندوق عنوان کرد که شکل نگرفت و اکنون فقط تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخت می‌شود.

علیشایی بیان داشت: مراکز مشاوره باید راهنمایی های قبل از ازدواج و کلاس ها و دوره های آموزشی پیش از ازدواج را برگزار کنند تا از بروز چالش های زندگی کاسته شود.فضاهای ورزشی استان برای برگزاری ازدواج های آسان زوجین و خانواده های آنها آمادگی پذیرش مراسمات را دارد تا جشن های ازدواج ساده ترویج یاید./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار