مدیر کل بهزیستی ایلام:
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: ۱۲۰ خانواده در استان ایلام متقاضی فرزندخوانده هستند.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 13 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین نورعلیوند مدیر کل بهزیستی ایلام بیان داشت: 120 خانواده از سال ۹۳ تاکنون با تشکیل پرونده تقاضای دریافت فرزند خوانده از بهزیستی داشته‌اند که به علت محدود بودن تعداد کودکان بی‌سرپرست واجد شرایط تاکنون امکان تحویل فرزندخوانده به همه آنها میسر نشده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از سال ۹۳ تاکنون در مجموع ۴۶ نوزاد و کودک واجد شرایط (اعم از داخل و خارج استان) به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده، اما همچنان این تعداد خانواده در انتظار برای فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام تاکید کرد: هم اینک شماری کودک و نوزاد در شیرخوارگاه و خانه کودکان و نوجوانان این اداره کل نگهداری می‌شوند که به علت نداشتن شرایط لازم قانونی امکان سپردن آنها به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده وجود ندارد.

نورعلیوند با بیان اینکه بدسرپرستی عامل اصلی سپردن کودکان به شیرخوارگاه بهزیستی است، یادآور شد: طلاق، فوت، اعتیاد و زندانی بودن والدین عمده علل سپردن کودکان به این مرکز است.

مدیر کل بهزیستی ایلام در مورد شرایط فرزند خواندگی گفت: داشتن تمکن مالی مناسب، گذشتن پنج سال از تشکیل زندگی، دارا بودن صلاحیت اخلاقی، ثبت بخشی از اموال به نام کودک فرزندخوانده و ... را از جمله برخی از شرایط فرزندخواندگی خانواده‌ها اعلام کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار