سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون کرونا در ۵۲ مرکز جامع سلامت منتخب در استان اصفهان انجام می شود که ۹ مرکز از آنها، در شهرستان اصفهان است.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 08 July 2022

پژمان عقدک  افزود:مردم برای دریافت واکسن کرونا بویژه دُز سوم و چهارم می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: چند روز گذشته معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز تزریق دُز یادآور کرونا برای افرادی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آنها گذشته است را صادر کرد و بر این اساس افرادی که دستکم ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آنها می گذرد می توانند برای دریافت نوبت چهارم اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: برای نوبت چهارم افراد ۱۲ سال به بالا می توانند اقدام کنند.
وی اضافه کرد: سبد کامل انواع واکسن های کرونا به جز پاستوکووک پلاس در مراکز جامع سلامت منتخب استان اصفهان وجود دارد.

عقدک خاطرنشان کرد:فعالیت این مراکز در نوبت صبح و متناسب با تعداد مراجعه کنندگان هر روز یا یک روز در میان است که در صورت تغییر درباره آن اطلاع رسانی می شود.

وی بیان کرد : میزان مراجعه مردم در سه ماه گذشته برای تزریق واکسن بسیار کاهش یافته بود و احتمال این وجود دارد که با توجه به افزایش آمار کرونا در روزهای آینده تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن زیاد شود.
عقدک افزود: بدلیل مراجعه کم مردم در ماه های اخیر، مراکز تزریق واکسن ادغام شد و مردم باید به مراکز جامع سلامت منتخب در شهرستان های خود مراجعه کنند
وی با اشاره به آمار کرونا، گفت: جواب های مثبت کرونا از پنج درصد در اول تیر امسال به حدود ۴۰ درصد در ۱۶ تیر افزایش یافته است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار کرونا لازم است که مردم برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند و شیوه نامه های بهداشتی را بویژه در اماکن سربسته رعایت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار حدود ۱۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۳ نفر است.
عقدک اضافه کرد: از مجموع ۳۵۹ نمونه گرفته شده نیز ۱۴۲ نمونه مثبت قطعی بوده است.
وی بیان کرد: تا کنون حدود ۸۷ درصد مردم استان اصفهان نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۹ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه هنوز حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت نکردند، ادامه داد: اگر جمعیت ایمنی مناسبی در برابر این بیماری نداشته باشد احتمال اینکه ویروس بین آنها بچرخد وجود دارد همینطور که این اتفاق در این روزها در کشورهای اروپایی و اطراف ما افتاده و آمار کرونا در آنها رو به افزایش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :