معاون امور مجلس رئیس جمهور امروز در رشت گفت: دولت
کد خبر: ۱۰۵۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶ 07 July 2022

معاون امور مجلس رئیس جمهور امروز در رشت گفت: دولت در تمام طرح‌های خود برنامه ریزی می‌کند تا عدالت برقرار شود.

به گزارش تابناک گیلان ؛ سید محمد حسینی در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تأکید بر نگاه عادلانه در برنامه ریزی‌ها و اجرای طرح‌های دولت افزود: دولت از اجرای طرح‌هایی که عدالت را به دنبال دارد استقبال می‌کند.

وی با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری ها، کاهش جمعیت روستایی را یکی از مهم‌ترین معظل روستا‌ها عنوان کرد و گفت: به رغم افزایش خدمات دولت در روستاها، طی سال‌های گذشته شاهد کاهش جمعیت روستایی بوده ایم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اضافه کرد: در این خصوص بیشترین آسیب‌ها مربوط به نبود فرصت‌های شغلی و کارآفرینی در روستاهاست.

سید محمد حسینی به هم افزایی و همدلی دهیاران و شورا‌های روستایی تأکید کرد و خواستار کار جهادی برای جبران نارضایتی‌های پیش آمده در سال‌های گذشته شد.

استاندار گیلان هم در این همایش به طرح‌ها و ایده‌های علمی و در چهارچوب قانون برای اجرا در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: نشاط روستا‌ها را با ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در روستا برهم نزنیم.

دکتر اسدالله عباسی افزود: اگر از زمان مسئولیتم در گیلان پروانه ساخت غیرمجاز صادر شود تمامی صادرکنندگان پروانه ساخت باید جبران خسارت کنند.

وی همچنین به درآمدزایی شهرداران به جذب سرمایه گذار تأکید کرد و گفت: شهرداران تنها متکی به درآمد روتین شهرداری نباشند.

استاندار گیلان به اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی دولت برای اجرای طرح‌های آب شرب روستایی کشور اشاره کرد و افزود: دولت تلاش می‌کند تا مشکلات گازرسانی، نوسانات برق، اینترنت و تلفن هم در روستا‌ها حل شود.

دکتر اسدالله عباسی در ادامه به مدیریت پسماند در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: معیار و شاخص ارزیابی مدیران در روستا‌ها و شهر‌ها شیوه مدیریت پسماند خواهد بود.

وی با تأکید بر تفکیک از مبدا زباله‌ها اضافه کرد: در روستا‌هایی که پسماند به خوبی مدیریت شود در اجرای طرح هادی در اولویت خواهند بود و به لحاظ اعتباری و مالی نیز حمایت خواهند شد.

در این همایش از ۵ شهردار و دهیار منتخب گیلان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار