نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر زیرگذر غیر مسطح صالح آباد تا اربعین آماده می‌شود و مسیر روگذر آن نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 08 July 2022

به گزارش تابناک ایلام، علی اکبر بسطامی در بازدید از پروژه‌های راهسازی محور ایلام - مهران اظهار داشت: ایلام شاهراه اربعین و دروازه اصلی ورود زائرین به عتبات عالیات است و ارائه خدمات شایسته و در خور شان زوار عتبات عالیات مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌باشد. وی افزود: مسیر اصلی اربعین اگر چه در استان ایلام قرار دارد، اما یک مسیر ملی و حتی بین المللی است و این مهم یک فرصت مناسب برای توسعه استان است، اما بارها تاکید شده که این فرصت نباید برای تردد مردم استان ایلام چه تردد هوایی و چه تردد جاده ای محدودیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: از هر طریق پیگیر جذب اعتبار برای پروژه های راهسازی استان از جمله محور ایلام - مهران هستیم و لازم می‌دانم از تلاش‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران این مجموعه که همیشه پای کار هستند و همچنین پیمانکاران بومی استان که با وجود مطالبات به فعالیت راهسازی خود ادامه می‌دهند قدردانی نمایم و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری از تمام مسیر ایلام به مهران باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام نیز در این بازدید گفت: در محور ایلام - مهران، تونلِ کیلومتر پنج به طول ۸۴۰ متر در دست احداث می‌باشد که حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و تراشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل و تسطیح مسیر برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

بهادری افزود: تونل کیلومتر پنج تا تونل دوم راه کربلا، چهار خطه کردن پل بزرگ این مسیر تا اربعین، اجرای عملیات لاینینگ پیمانکار در تونل دوم راه کربلا و آماده سازی مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری در ایام اربعین از جمله کارهای در دست اقدام محور ایلام - مهران  است که موجب تسهیل در تردد زائرین عتبات عالیات خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش راه و شهرسازی استان ومشاورین و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام - مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه‌ها نیز برای عبور اضطراری ساماندهی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار داشت: ۶ کیلومتر (۲ کیلومتر محدوده تقاطع روستای چم آب و چهار کیلومتر محدوده روستای بانروشان) هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و تا اربعین این ۶ کیلومتر به صورت‌ بزرگراه تکمیل شده و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

بهادری در ادامه به ۲۰ کیلومتر عملیات آسفالت مسیر احداث شده قبلی اشاره کرد و افزود: لایه دوم آسفالت این ۲۰ کیلومتر در دست اجرا می‌باشد و تا اربعین به اتمام خواهد رسید و همچنین با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ منطقه کنجانچم نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک این منطقه حذف خواهد شد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
این همه وقت در زمان کرونا بود برای تکمیل زیرساخت های اربعین با حرافی و مصاحبه دود شد رفت هوا
همه مسئولین هم به نوبت ویا در کنار هم به ایلام سفر می کنند و هر یکی وعده ای دورغین می دهند شرم باد بر این نفاق.
الان این چند روز مانده به اربعین همه تحول گرا و پای کار آمده اند، مصاحبه پشت سر مصاحبه و دروغ و کلک و چاخان پشت چاخان !!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار