نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یک شرکت بزرگ مادر تخصصی در استان در ۶ ماه اخیر، یک ریال به حساب استان واریز نکرده است و محل هزینه کرد این مبالغ همچنان نامشخص است.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 07 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بسطامی  در همایش دهیاران سراسر استان  بیان داشت: ۱۲۴ شرکت ایلام در تهران دفتر دارند، در صورتیکه قانون می‌گوید، مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها باید به استان اختصاص یابد.

وی گفت: منابع تامین اعتبار خدمت دهیاران در کشور از طریق مالیات بر ارزش افزوده، مسئولیت‌های اجتماعی، آلاینده‌ها و مالیات‌های مستقیم تامین می‌شود، لذا اگر قانون بدرستی اجرا شود، امروز شاهد مشکلات عدیده دهیاران نیستیم.

بسطامی ادامه داد:  معیار سنجش عملکرد مدیران، به میزان ضریب نفوذ آن‌ها در جذب بودجه‌های گلوبال بستگی دارد.

وی افزود: شاهکار مجلس یازدهم در حوزه مالیات‌های مستقیم این بود که شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید برای هزینه در مناطق کمتر توسعه یافته مالیات بپردازند.

نماینده مجلس گفت:  اداره محیط زیست باید پاسخ دهد که چرا با ایجاد انحراف در قانون، حق آلایندگی شرکت‌های آلاینده اخذ نشده است و چرا تعداد شرکت‌های آلاینده از ۱۴ به ۸ تقلیل یافته است؟

وی ادامه داد:  ما هم اشتباهاتی را داریم مرتکب می شویم و از سرمایه هایی که داریم استفاده نمی کنیم زیرا ما یاد گرفتیم فقط پشت میز بنشینیم و اگر پولی آمد کار کنیم در صورتی که مدیر باید خلاق باشد.

بسطامی مطرح کرد: :شرایط فعلی سخت است و در بزنگاه حساسی قرار گرفتیم همه ما باید برای مدیریت استان دست در دست هم بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: این سوال و مطالبه مردم است که با این همه ثروت چرا باید یک پنجم مردم ما زیر خط فقر و یا تحت پوشش نهاد حمایتی باشند.

بسطامی گفت:  یکی از دلایل عدم مدیریت ثروتها در استان ایلام این است که در تهران تا کنون متناسب با شان و شخصیت مردم ایلام صداها بلند نشده و ایلام مطرح نشده است. - برای سرمایه گذار باید فرش قرمز پهن کنیم.

 وی اضافه کرد: ثروت استان ما زیاد است، کافی است که ما خودمان را تکان دهیم و در واقع از این تکان دادن کلی ثروت میریزد، اما باید این ثروت به درستی مدیریت شود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار