امروز با استفاده از توان و تجهیزات استان های معین ایلام در موضوع اربعین به خصوص استفاده از امکانات راهداری این استانها، گره و معضل اصلی ترافیک اربعین در محور ایلام - مهران محدوده کنجان‌چم در آینده ای نزدیک برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 06 July 2022

تابناک ایلام، مرتضی سبزی:استان ایلام رفته‌رفته آماده برگزاری باشکوه یک حماسه عظیم است، حماسه ای که بر اساس پیش بینی ها، امسال به نسبت سال های گذشته شرایط کاملا متفاوت تری خواهد داشت.

امروزه اربعین با فرهنگ مردم استان ایلام عجین شده و همین باعث شده تا اربعین، هر ساله باشکوه بیشتری برگزار شود، اما همان طور که گفته شد شرایط امسال به نسبت سالهای گذشته متفاوت است؛ از زمان شیوع کرونا، اربعین نیز تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت، با وجود برگزاری این حماسه در سال گذشته، اما محدودیت های کرونایی باعث شد تا تعداد قلیلی به نسبت سال های قبل از کرونا، عازم کربلای معلا در ایام اربعین شوند.

از زمان شروع بکار دولت سیزدهم، تلاش های فراوانی برای مهار این ویروس شد و وعده صادق رییس جمهور تحقق پیدا کرد، کاهش آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا به نسبت سالهای قبل، نشان از مهار صحیح کرونا دارد. بر همین اساس، شرایط برای حضور میلیونی زائران در اربعین امسال متصور است و این موضوع به یکی از اولویت های اصلی دولت در استان تبدیل شده است. 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و گذشت مدت هفت ماه از تیم مدیریتی استان، اقدامات شاخص و اثرگذاری در حوزه اربعین انجام شده که بارها مورد تحسین مقامات وزارت کشور قرار گرفته است؛ از دیپلماسی قوی، دیدارهای چهره به چهره با مسئولان ارشد استان‌های هم مرز در کشور عراق و رایزنی‌های فشرده با مدیران مرتبط با حوزه اربعین در مرکز گرفته تا پیگیری و مطالبه مصوبات حوزه اربعین توسط نماینده عالی دولت در استان.

علاوه بر این، برای اولین بار در هفته های گذشته و به منظور بررسی آخرین وضعیت اربعین، معاونین سیاسی و عمرانی وزارت کشور به صورت همزمان به استان ایلام سفر کردند و نتایج خوبی از جمع‌بندی نهایی جلسات در رابطه با پروژه های راهسازی و مرتبط با اربعین و پایانه مرزی اتخاذ شد، پیگیری امورات مربوط به اربعین تنها به این حوزه اکتفا نشده و نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان به میزبانی استانداری ایلام برگزار شد، نشستی که برای اولین بار از زمان شروع حماسه اربعین، به صورت جداگانه با استان‌ معین ایلام برگزار شد.

استاندار لرستان به همراه معاونین عمرانی و منابع انسانی استانداری لرستان و هیئت همراه با حضور دو روزه در استان ایلام از نزدیک در جریان مأموریت های محوله استان‌های معین در حوزه اربعین قرار گرفته تا برنامه ریزی لازم برای خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به زائران در اربعین امسال را در دستور کار قرار دهند. مسئولان استان لرستان با تقدیر از این اقدام استاندار ایلام، خواستار استمرار جلسات مرتبط میان دو استان شدند.

امروز با استفاده از توان و تجهیزات استان های معین ایلام در موضوع اربعین به خصوص استفاده از امکانات راهداری این استانها، گره و معضل اصلی ترافیک اربعین در محور ایلام - مهران محدوده کنجان‌چم در آینده ای نزدیک برطرف خواهد شد.

همه این برنامه ها و اقدامات نشان می دهد که عزم مسئولان استانی برای برپایی یک اربعین باشکوه جزم است و امیدواریم با همراهی خوب مردم عزیز استان در کنار مسئولان، میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار