رئیس دادگستری دهلران؛
رئیس دادگستری شهرستان دهلران گفت : باتوجه به گستردگی شهری دهلران ونبود امکانات متناسب با فضای شهری برای شهروندان نوآوری و خلاقیت شهری در امور برنامه ریزی شهرداری و شورای شهر باشد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 28 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید رضا صلاح الدینی در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر دهلران به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت : ماده ۵۵ قانون شهرداری، وظایف شهرداری‌ها به طور واضح و مشخص بیان کرده است و انتظار می رود با‌ توجه به گستردگی و وسعت شهر دهلران خدمات مناسب به شهروندان ارائه شود .

وی اظهار داشت : با فرصت خدمت که برای شهردارو شورای شهر فراهم شده انتظار نوآوری و تحولات شهری با مشاوره گرفتن از متخصصین امر در الویت باشد .

صلاح الدینی با اشاره به اینکه دستگاه قضا به مشکلات متعدد شهرداری ها و بدهکاری های این نهاد خدمت رسان آگاه گفت : بخشی از مشکلات با مدیریت و برنامه ریزی قابل حل است و مشکلات مالی نباید بهانه ای برای عدم پرداخت مطالبات کارگران که در دمای بالای 50درجه در حال خدمت رسانی هستند شود .

رئیس دادگستری دهلران ادامه داد : متاسفانه پرونده های بدهی های شهرداری در مراجع قضایی زیاد است که دربسیاری از موارد منجر به مسدودسازی حساب های بانکی شهرداری می شود ودر این راستا شهرداری باید با ادله کافی در جلسات حاضر شود .

صاح الدینی افزود : یکی از برنامه های مهم دادگستری دهلران حرکت در راستای سندتحول و اولویت های ۱۵ گانه خود در جهت حمایت از حقوق بیت المال دستگاه های اداری حرکت می باشد .

وی گفت : دادگستری دهلران در راستای اجرای قانون در کنار دستگاه های اداری شهرستان است و انتظار می رود شهرداری دهلران در بحث مشکلات و جمع آوری وجلوگیری از انباشت زباله ها در سطح معابر توجه جدی داشته باشد.

جنوب شهر دهلران نیامند توجه بیشتر است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت : باتوجه به انباشت زباله در جنوب شهر شهرداری باید توجه جدی دربحث پاکسازی داشته باشد .

بهروز جباری نیز در دیدار با رئیس شورای و شهردار دهلران به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت : دادستانی به عنوان مدعی العموم در بحث دفاع و صیانت از حقوق عامه برابر قانون در راستای حل مشکلات مردم عمل خواهد کرد .

وی به اهمیت اطلاع رسانی و مطالبه گری رسانه ها اشاره کرد گفت : در حوزه شهری بخصوص جنوب شهر دهلران ؛ کشتارگاه ، و... دادستان به عنوان مدعی العمومی ورود کرد و شهرداری دهلران به خوبی اقدام به پاکسازی و حل مشکلات که تهدید علیه سلامت مردم بود عمل کرد .

دادستان با اشاره به پاکسازی جنوب شهر توسط شهرداری دهلران در ماه های گذشته اشاره کرد گفت : متاسفانه جنوب شهر دهلران علی رغم پاکسازی مجدد به محل غیر بهداشتی تبدیل شده که نیاز است شهرداری با دقت و نظارت بیشتر بحث پاکسازی و لایه روبی جدول جنوب شهر را در دستور کار داشته باشدو

نبود منابع و درآمد پایدار مهمترین مشکل شهرداری دهلران است

رئیس شورای شهر دهلران گفت: نبود منابع و درآمد پایدار مهمترین مشکل شهرداری دهلران برای خدمات رسانی به مردم است.

الله بخش ملکی  نیز در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان دهلران به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضا اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرداری‌های کوچک مثل دهلران نبود منابع و درآمد پایدار است و همین عامل سبب شده خدمات رسانی در حوزه شهری با مشکل مواجه شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه دستگاه قضا علی ا لخصوص دادستان دهلران همواره راهنمای بسیار خوب برای اعضای شورای شهر و شهرداری در راستای گره گشایی از مشکلات شهری دهلران و خدمت به مردم بوده که نشان از توجه دستگاه قضا است.

رئیس شورای شهر دهلران تصریح کرد: امروز حجم مشکلات و خواسته‌های به حق مردم سبب شده که اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری با اولویت بندی و برنامه ریزی که در دستور کار خود دارند به دنبال حل آنها باشند که قطعاً در این مسیر نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و مردم هستیم.

در ادامه شهردار دهلران گفت: گره گشایی از مشکلات شهری از مهمترین برنامه‌های شهرداری است.

امین اله جامسحر گفت: توجه و اجرای قانون همواره در دستور کار شهرداری است و این موضوع با راهنمایی و ارشاد دستگاه قضائی شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی به تعامل دستگاه قضا با شهرداری در راستای حل مشکلات اشاره کرد گفت: دستگاه قضا بازوی توانمندی برای شهرداری دهلران در راستای هرچه بهتر اجرای قانون است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار