صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در آذربایجان‌غربی با حضور جمعی از مسئولان استانی در ارومیه به مناسبت نیروی انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 03 October 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، مراسم صبحگاه مشترک ناجا در نخستین روز از هفته نیروی انتظامی برگزار گردید. نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این مراسم بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود، عده‌ای از شما گروهی را به کارهای خیر و نیک دعوت کرده و عده‌ای نیز گروهی را از انجام کارهای ناشایست نهی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: بنابراین به جرئت می‌توان گفت که یکی از مصادیق این آیه شریفه قرآن کریم نیروی‌های نظامی و انتظامی هستند چون مردم عادی تنها با زبان امر به معروف و نهی از منکر کرده اما ناجا به صورت یدی و دستی و با اقتدار، مردم را به معروف دعوت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کارکنان نیروی انتظامی از این آیه شریفه بهره‌مند شوند به سعادت اخروی نائل می‌شوند تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح زیر پرچمی تلاش می‌کنند که نام خداوند بر آن حک شده است، بنابراین همه آنها سربازان اسلام و خدا هستند.

قریشی افزود: براساس آیات قرآنی و روایات معصومین(ع) برخی افراد به خاطر داشتن برخی شاخصه‌ها، کارهای نیکشان چندین برابر شده اما اگر کار خلاف انجام دهند دارای عقاب چندین برابری می‌شوند.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در مورد همسران حضرت محمد(ص) فرمود، هر کس از شما کار خلافی انجام دهد خداوند عذابشان را چندین برابر کرده و اگر اهل تقوا و پرهیزکاری باشند، ثواب خداوندی دو برابر می‌شود چون با این کار آبروی پیامبر(ص) را حفظ کرده و یا آبرویش را می‌برید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بنابراین کارکنان نیروی انتظامی باید در رفتار و سکنات خود نهایت دقت را کرده تا ضمن دریافت اعتماد دنیوی مردم، در روز قیامت ثواب چندین برابری را نصیب شوند.

سعادت: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برای ایجاد آرامش در استان فعالیت چشمگیری کردند.

در ادامه مراسم صبحگاه مشترک ناجا، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت .

استاندار در این مراسم اظهار داشت: از دیرباز آذربایجان‌غربی جولانگاه بسیاری از معارضینی بود که بر علیه جمهوری اسلامی ایران قیام کرده اما نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برای ایجاد آرامش در استان فعالیت چشمگیری کردند.

وی با اشاره به اقتدار مرزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: خوشبختانه آذربایجان‌غربی پس از گذشت 36 سال در حوزه‌های مرزی دارای اشرافیت کامل است و تمامی ترددها توسط مرزبانی رصد شده و این افتخاری برای استان محسوب می‌شود.

سعادت افزود: تسلط کامل بر مرزها از لحاظ نظامی، امنیتی و اطلاعاتی سبب شده که آذربایجان‌ غربی یکی از استان‌های آرام و به دور از تنش باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه از گذشته تاکنون، مردم پشتیبان نیروی انتظامی بوده‌اند بیان کرد: بی‌شک مهم‌ترین اقتدار نیروهای مسلح در حکومت، اقتداری است که مبتنی بر پشتوانه مردمی باشد.

سعادت با اشاره به گزارش وزارت کشور از میزان رضایتمندی مردم استان از دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: خوشبختانه در ارزیابی‌های انجام شده، نیروی انتظامی و پس از آن آموزش و پرورش دارای بیشترین میزان رضایتمندی مردمی استان بوده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با وجود اینکه همسایگان ایران یعنی ترکیه، عراق و آذربایجان وضعیت نابسامانی از لحاظ امنیتی دارند اما خوشبختانه در آذربایجان‌غربی هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

سردار اصلانی:هفته نیروی انتظامی فرصتی برای افزایش همدلی در میان مردم و نخبگان جامعه با پلیس

سردار ناصر اصلانی نیز در مراسم صبحگاه مشترک ناجا بیان کرد: بی‌شک ناجا یکی از بازوان پرتوان نظام جمهوری اسلامی ایران با الهام از آموزه‌های الهی بوده و شعار امسال خود را با تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی "اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش" نامگذاری کرده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی اولویت اهداف خود را بر تلاش ایثارگری در راه اعتلای امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

وی تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای افزایش همدلی در میان مردم و نخبگان جامعه با پلیس و نشان دادن اقتدار و امنیت مطلوب در جامعه است.

سردار اصلانی افزود: امروز توقع مردم از نیروی انتظامی، علاوه بر اقتدار، هوشمندی، حرکت در مسیر اسلامی و تعالیم دینی بوده و بنابراین تربیت نیروی کارآمد نیاز کنونی جامعه است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بی‌شک تامین امنیت دارای ابعاد مختلفی است برای مثال در گذشته جرائم به شکل راهزنی بود اما امروز قاچاقچیان و کلاهبرداران در فضای مجازی فعالیت غیرقانونی بسیار وسیعی انجام می‌دهند.

وی: علاوه بر آن، شبکه‌های ماهواره‌ای تهاجم فرهنگی قدرتمندی را بر علیه کشور آغاز و به دنبال ناامیدی مردم نسبت به حکومت و نشان دادن بی‌بندو باری با مارک آزادی و آموزش تروریست و باندهای فساد در فضای مجازی هستند.

اصلانی اظهار داشت: بنابراین نیروی انتظامی با کمک مردم و تعامل با نهادها و دستگاه‌های قضایی تلاش‌های گسترده‌ای صرف تامین امنیت مردم می‌کنند.

وی گفت: نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشراف عملیاتی و با به کارگیری نیروهای مومن توانست گام‌های بلندی را در حفظ امنیت و کشف و پیشگری از جرم بردارد، هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات شش ماهه پلیس استان افزود: امسال 193 هزار و 757 تماس تلفنی و یا حضوری با سامانه 110 توسط هم‌استانی‌ها انجام شد که از این تعداد 74 هزار و 998 مورد آن عملیاتی، 10 هزار و 922 مورد مشاوره و هدایت به نهادها و 9 هزار و 337 مورد نیز غیرقابل رسیدگی بود.

اصلانی تصریح کرد: امسال شاهد کاهش 23 درصدی انواع سرقت، 50 درصدی سرقت‌های مسلحانه، 38 درصدی قتل عمد و کشف 60 درصدی پرونده‌های قتل در استان بوده‌ایم.

شایان ذکر است،در پایان این مراسم از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شدند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار