مهدی جمالی: افزایش میزان مصرف نان توسط مردم، حضور فراوان اتباع بیگانه در استان و مصرف ۲ و نیم برابری نان توسط آنها نسبت به شهروندان عادی و فروش آرد برای مصارف غیر انسانی از دلایل این اتفاق است.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 20 June 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: مهدی جمالی با تاکید بر اینکه صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و یا کاهش ساعت کاری ربطی به سهمیه آرد ندارد اظهار داشت: دلایل مختلفی مربوط به کاهش ساعت کاری و یا صفوف طولانی نانوایی‌ها است.

وی افزایش میزان مصرف نان توسط مردم، حضور فراوان اتباع بیگانه در استان و مصرف ۲ و نیم برابری نان توسط آنها نسبت به شهروندان عادی و فروش آرد برای مصارف غیر انسانی از دلایل این اتفاق است.

جمالی افزود: با توجه به اینکه قیمت هر یک کیلو نان لواش حدود ۳ هزار تومان است، در حالی که اقلام دیگر افزایش قیمت بالایی دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس همچنین سود حاصل از فروش آرد را بیش از پخت نان عنوان کرد و گفت: از آنجا که سود خالص حاصل از پخت یک کیسه آرد در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۵ هزار تومان است اما با فروش هر کیسه آرد حدود ۵۰۰ هزار تومان سود به جیب فرد می‌رود لذا برخی نانوایی‌ها با کاهش ساعت کاری و فروش نان کمتر، آرد اضافه را می‌فروشند.

وی افزود: متاسفانه تخصیص آرد یارانه‌ای با همین قیمت سبب می‌شود انگیزه افراد برای تخلف جهت کسب سود بیشتر بالا رود و شاهد این اتفاقات باشیم.

جمالی با بیان اینکه فروش آرد به مصارف غیر انسانی نیز اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: برخی افراد حتی نان را مازاد نیاز خریداری کرده و خشک می‌کنند و با قیمت بیشتر به فروش می‌رسانند و همین تخلفات سبب بروز این اتفاقات می‌شود؛ لذا دولت باید هرچه سریعتر از این پل عبور کند.

مدیرکل غله استان فارس گفت: اگر یارانه آرد که در حال حاضر مبلغ ۱۰۲ هزار تومان به ازای هر فرد است به حساب افراد واریز شده و قیمت آرد آزاد شود قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ برابری حجم بازرسی‌ها در استان طی دو ماهه اخیر گفت: متاسفانه برخوردهای سلبی دیگر پاسخگو نیست و تاثیر چندانی بر کنترل اوضاع ندارد؛ چراکه ساختار ساختار غلط است راهی جز آزادسازی قیمت آرد برای اصلاح آن وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار