فرماندار شهریار با اشاره به اینکه اصرار شوراهای باغستان و فردوسیه بر گزینه‌های خود که امکان حصول نتیجه مطلوب و صدور حکم را نداشتند، فرآیند انتخاب شهردار را طولانی کرد، گفت: اولتیماتومی به شوراهای این ۲ شهر برای تسریع در این روند اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 19 June 2022

به گزارش تابناک تهران، پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز به کار دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا از مرداد ۱۴۰۰، دو شهر باغستان و فرودسیه از هفت شهر شهرستان شهریار در بلاتکلیفی انتخاب و صدور حکم شهردار قرار دارند.

این ۲ شهر پس از چند انتخاب ناموفق از سوی شورای اسلامی شهر و عدم احراز صلاحیت لازم جهت صدور حکم انتصاب از سوی استانداری تهران، با سرپرست اداره می‌شود.

امیرعباس شفیع‌زاده فرماندار شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار در خصوص بلاتکلیفی انتخاب شهرداران ۲ شهر باغستان و فردوسیه اظهار‌ کرد: با ورود بنده به شهرستان شهریار در اسفندماه، انتخاب شهرداران منتخب شهرهای صباشهر، باغستان و فردوسیه از قبل انجام گرفته بود و در سیر مراحل اداری قرار داشت.

وی افزود: در اوایل به مجموعه شوراهای اسلامی شهرهای باغستان و فردوسیه اعلام شد که گزینه‌های منتخب به نتیجه مطلوب و صدور حکم نخواهد رسید اما با اصرار بیهوده و پافشاری مجموعه شوراها این فرآیند ادامه پیدا کرد.

فرماندار شهریار بیان‌کرد: با توجه به اینکه مرجع صدور حکم شهرداران( جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر) شخص استاندار است و استاندار نیز بر اساس اهلیت و ملاحظات دستگاه نظارتی اقدام خواهد کرد، به شوراها اعلام شد که فرآیند را طولانی نکنند و مردم متضرر این وضعیت خواهند بود و دلیل اصلی طولانی شدن این وضعیت را می‌توان اصرار مجموعه شورای این شهرها اعلام کرد.

شفیع‌زاده گفت: پس از آن بحث عدم احراز صلاحیت گزینه‌های منتخب شهرهای باغستان و فردوسیه از سوی اداره کل شهری استانداری تهران کتبا به شوراهای مربوطه اعلام شد.

وی تصریح‌کرد: پیش از این اولتیماتومی به شوراهای این ۲ شهر برای تسریع در این روند اعلام شد و در خصوص شهر باغستان نیز لیستی از سوی شورا به فرمانداری اعلام شد که پس از ارائه و اعلام نظر دستگاه‌های ‌نظارتی تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار