متاسفانه در برخی دفاتر ایجاد شده دفتر پیشخوان خدمات و... تکریم ارباب رجوع ، حلقه مفقود شده است که بیانگر عدم نظارت دقیق دستگاه ها بر اداره امورات محوله است .
کد خبر: ۱۰۵۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 18 June 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: یکی  از سیاست های ابلاغی دولت به دستگاه ها حرکت به سمت دولت الکترونیک است و همه دستگاه ها ملزم به اجرای قانون ابلاغی هستند ودر سال های اخیر نیز اقدامت بسیار خوبی در راستای عملیاتی شدن دولت الکترونیک در کشور صورت گرفته است ولی تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم .، مجتبی کاو::یکی از سیاست های ابلاغی دولت به دستگاه ها حرکت به سمت دولت الکترونیک است و همه دستگاه ها ملزم به اجرای قانون ابلاغی هستند ودر سال های اخیر نیز اقدامات بسیار خوبی در راستای عملیاتی شدن دولت الکترونیک در کشور صورت گرفته است ولی تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم .

یکی از موضوعات مهم اجرای سیاست های دولت الکترونیک سرعت بخشی به امورات از روش های سنتی به خدمات الکترونیک است تا علاوه بر تسریع در امورات رضایت مندی مردم را در پی داشته باشد.

ایجاد دفتر پیشخوان خدمات دولتی، بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)و... ازجمله اقدامات برون سپاری دولتی و غیر دولتی برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم نیز در راستای سیاست های ابلاغی دولت به دستگاهها به سمت دولت الکترونیک است. 

اما به راستی چقدر دفاتر ایجاد شده در راستای خدمات دهی وتسهیل به مردم موفق عمل کرده است موضوعی بسیار مهمی است که باید مسئولان مرتبط اظهار نظر کنند .

متاسفانه در برخی دفاتر ایجاد شده دفتر پیشخوان خدمات و... تکریم ارباب رجوع ، حلقه مفقود شده است که بیانگر عدم نظارت دقیق دستگاه ها بر اداره امورات محوله است .

حال از آنجایی که سیاست های دولت الکترونیک سالهاست ابلاغ شده وشیوه های الکترونیکی جایگزین سنتی شده است افزایش ونظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) از موضوعات بسیار مهم در استان ایلام است که باید تجدید نظر صورت بگیرد چرا که کمبود دفاتر، عدم تکریم ارباب رجوع مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است .

لذا ایجاد و افزایش دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) باتوجه به گستردگی برخی شهرستان های استان و مشکلات اقتصادی که این روزها مردم با آن دست پنجه نرم می کنند ازضروریات بسیار مهمی است که باید مسئولان انتظامی استان ایلام به آن توجه ،و برای حل مشکلات مردم در بخش ها برای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی چاره اندیشی کنند.

 متاسفانه در برخی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) در استان به علت کمبود کاربر ،سبب سرگردانی و اتلاف وقت مردم شده است که در این شرایط اقتصادی و اجتماعی خارج از حوصله مردم است که برای پیگیری خدماتی مانند اجرائیات (صدور برگه خلافی)، رسیدگی به تخلفات رانندگی، صدور گذرنامه، گواهینامه و تمدید آن، مشمولان نظام وظیفه، اماکن عمومی و سایر خدمات الکترونیک انتظامی در این دفاتر ساعت ها و حتی روزها معطل شوند.

باتوجه به سیاست های ابلاغی دولت به دستگاه های اجرای برنامه های دولت الکترونیک مسئولان انتظامی استان در راستای افزایش رضایت مندی و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم علاوه بازرسی از نحوه خدمات دهی تاکید بر افزایش کاربران دفاتر ، ایجاد دفاتر جدید در مناطق و بخش ها استان را پیگیری کنند تا مردم کیلومترها از بخش ها برای کار های اداری در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی معطل ، سرگردان ومتحمل هزینه های گزاف نشود وباایجاد دفاتر جدید انحصار دفاتر استان را پایان بدهند چرا که برخی از متصدیان هیچ توجهی به تکریم ارباب رجوع ندارند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار