سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)
پیشکسوت جهاد سازندگی و مدرس دانشگاه گفت: تلاش شبانه‌روزی ، توقع پایین فضای معنوی پررونق، اخلاص و ایثار و خلاقیت و ابتکار و نوآوری از خصوصیات بارز جهاد سازندگی بود، گفت: می‌توان به تفکر ماندگار تحت عنوان فرهنگ مدیریت جهادی چشم دوخت و آن را در بدنه اداری کشور ساری و جاری ساخت.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 18 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مهندس خدابخش داودی‌نصر اظهار کرد: جهادسازندگی نه به عنوان یک نهاد اداری و حتی شعبه نظامی کشور در دفاع مقدس بلکه به عنوان یک فرهنگ و تفکر جریان‌ساز و انقلابی در طول عمر کوتاه و در عین حال پربرکت خود منشاء خدمات و دستاوردهای کم‌نظیری در داخل و حتی خارج کشور در صحنه‌های مختلف سازندگی، جنگ، فرهنگی، و حتی محرومیت زدایی در کشورهای فقیر شد و خیلی زود شهرت جهانی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ساخت سیلو توسط این نهاد مقدس در سازمان ملل به عنوان به عنوان یک خلاقیت مهندسی و فنی ثبت جهانی شد، گفت: جهادسازندگی به دلیل همراهی و مساعدت بالای مردم و دارا بودن پشتوانه قوی مردمی به توفیقات مهمی دست یافت.

این پیشکسوت جهاد سازندگی با تاکید بر اینکه تلاش شبانه روزی، توقع پایین فضای معنوی پررونق، اخلاص و ایثار و خلاقیت و ابتکار و نوآوری از خصوصیات بارز این نهاد بود، تصریح کرد: نگاه سیستمی و جامع‌نگری در جای جای وظایف و فعالیت‌های جهاد سازندگی به چشم می‌خورد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: رویکرد زیبای همه‌ی با هم که منشا قرآنی داشت به اقدامات و کارهای متنوع عمرانی ، نظامی، اجتماعی، اقتصادی ،سیاسی ، دفاعی ، آموزش ، بهداشتی ،صنعتی و فنی معنا و مفهوم دیگری داده بود.

داودی‌نصر گفت: جهاد سازندگی برای کار در عرصه سازندگی مناطق محروم و و روستایی و عشایری شهید داد و با شروع جنگ تحمیلی با کوله باری از تجربه به عنوان ضلع سوم دفاع مقدس و در کنار ارتش سپاه پاسداران وظیفه خطی و مهم مهندسی رزمی مانند احداث خاکریز و استحکامات رابر عهده گرفت و در این مسیر نیز مانند آزمون سازندگی روستاها نمره قبولی گرفت و امام راحل نیز نام زیبا و با مسمای «سنگر سنگرسازان بی سنگر» را برای آنان به کار برد و در پیام پر معنای خود پس از احداث پل بر روی رودخانه خروشان سیروان در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در منطقه سلیمانیه که کاری انجام نشدنی تلقی می شد فرمودند «سلام مرا به جهادگران آن دلاوران گمنام برسانید من دست و بازوی شمارا از راه دور میبوسم و بر این بوسه نیز افتخار می کنم» افتخاری که تاکنون زیباتر از آن نصیب هیچ نهاد و ارگانی نشده است.

پیشکسوت جهاد سازندگی در استان ایلام با تاکید بر اینکه هر چند بدخواهان و بدبینان، این نهاد بی‌نظیر را تاب نیاوردند و سازمان و تشکیلاتش را به شدت ضعیف کردند، ادامه داد: ولی می‌توان به تفکر ماندگار تحت عنوان فرهنگ مدیریت جهادی چشم دوخت و آن را در بدنه اداری کشور ساری و جاری ساخت.

داودی‌نصر تاکید کرد: امروزه مقاوم‌سازی اقتصاد و فرهنگ کشور به مدیریت جهادی نیاز دارد، همان مدیریتی که برای سازندگی و دفاع مقدس در مدتی اندک پایان خوشی رقم زد و بحران‌ها را یکی پس از دیگری کنار زد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مستلزم وجود مدیرانی با تفکر جهادی است، جهش در تولید اصلاح الگوی مصرف ، اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌ور محور و مردمی و متکی بر منابع داخلی و برون‌نگر فقط با بکارگیری مدیران دلسوز و لایق ، دست یافتنی است مدیرانی که با تکیه بر ایمان فقط به منافع ملی بیاندیشند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار