مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به کمبود منابع آبی در ایلام، گفت: متاسفانه مصرف آب افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ 18 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری اظهار کرد: به دلیل مسئله خشکسالی و کاهش بارندگی شاهد کمبود منابع آبی در استان ایلام هستیم، این عوامل در بخش‌های تولید و مصرف آب اثر مستقیم داشته و نیاز به همکاری مردم برای عبور از این بحران است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با ۱۹ شهر و ۵۷۷ روستا در سطح استان در حال خدمت رسانی به مردم استا است، گفت: فرسودگی بیش از ۴۰ درصد شبکه‌های توزیع آب استان و ۲۴ درصد خطوط موجود، فرسودگی خط انتقال گل گل به طول ۲۳ کیلومتر با توجه به قدمت عمر بالای آن و افزایش حوادث و اتفاقات مسیر خط انتقال، وجود ۳ کیلومتر از خط انتقال سد ایلام در زیر منازل مسکونی منطقه بانبرز و.... از مهمترین مشکلات حوزه آبرسانی شهری و روستایی استان است.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به برخی رفتارهای ناصحیح در زمینه مصرف آب، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، بروز خشکسالی، افزایش جمعیت، افزایش ساخت و سازها و شروع فصل گرما جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدررفت هرچه بیشتر آب جلوگیری شود.

ناصری عنوان کرد: با توجه به افزایش دما در سال جاری ساعات اوج پیک مصرف نیز افزایش یافت و به همین دلیل در برخی مواقع با افت فشار و کم آبی روبر هستیم.

وی تصریح کرد: به رغم این مشکلات، همکاران آب و فاضلاب استان به صورت شبانه‌روزی برای آب‌رسانی پایدار به شهروندان مشغول فعالیت و خدمت هستند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار