مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: همه افرادی که با گوشت و فرآورده های خام گوشتی سر و کار دارند، در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 13 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر رامین پورنجف  اظهار داشت: افرادی چون دامداران، کارشناسان ناظر دامپزشکی، قصابان، ذبح و توزیع کنندگان و خریداران در معرض ابتلا به ویروس تب کریمه کنگو قرار دارند.

وی ادامه داد: این افراد باید هنگام مواجه با دام زنده یا لاشه دام از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنند تا از ورود این ویروس به بدن جلوگیری شود.

پورنجف تاکید کرد: تب کریمه کنگو که از گزش دام توسط حشره کنه ایجاد می شود، در خود دام هیچگونه علائمی ندارد اما در انسان بعد ابتلا بین سه تا هفت روز خود را نشان می دهد و بسته به میزان پیشرفت ویروس در فرد مبتلا بین ۱۰ تا ۴۰ درصد مرگ و میر دارد.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه دام، لاشه یا اندام مشکوک به بیماری از چرخه عرضه حذف می شود، از مصرف کنندکان خواست ضمن خریداری گوشت مصرفی خود از قصابی های معتبر از خرید گوشت از کشتارگاه ها و قصابی های غیر مجاز پرهیز کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: همچنین مصرف کنندگان از خوردن جگر یا گوشت خام به طور جدی خودداری کنند و گوشت را ۲۴ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت در یخچال قرار دهند تا ویروس های احتمالی از بین برود.

وی از دامداران نیز خواست به طور مرتب بدن دام و جایگاه نگهداری احشام را با سمپاشی ضدعفونی و پاکیزه کنند. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار