جای تامل و تعجب دارد در حالیکه بیمارستان به این درجه از اهمیت هنوز پایه ای ترین نیاز آن یعنی آب و راه دسترسی آن با مشکل مواجهه است چگونه می تواند در مدار خدمت قرار گیرد ؟
کد خبر: ۱۰۴۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 03 June 2022

تابناک ایلام ::بیمارستان ۳۷۶ شهر ایلام که عنوان طولانی ترین و در عین حال پر حاشیه ترین پروژه استان ایلام را به خود اختصاص داده است در آستانه افتتاح قرار دارد.

مرکز بزرگ آموزشی و درمانی که با عبور از ده سال از کلنگ زنی آن ،همچنان بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی و استانی را می بلعد ،اما همچنان بهره برداری آن با حرف و حدیث های روبروست.

سال گذشته و در روزهای پایانی دولت دوزادهم قرار شد که با یک سمبل سازی و سرپوش گذاشتن بر کاستی های بیشمار آن بصورت تبلیغاتی و نمایشی افتتاح شود که با واکنش به موقع رسانه های استان از این کار ممانعت به عمل آمد.

حال بار دیگر در حالی زمزمه افتتاح این مرکز آموزشی و درمانی در تیرماه به گوش می رسد که رفع مشکلات متعدد فنی و زیر ساختی آن در هاله ای از ایهام قرار دارد .

اینکه در یک سو معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با برشمردن کاستی های پرتعداد این بیمارستان ،احداث آن را از اساس زیر سوال برده و از سویی از افتتاح آن سخن به میان می آورد نکته ای قابل تامل است.

دکتر مرادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص گفته است ؛جانمایی اولیه بیمارستان درست نبوده و ما به آن انتقاد داریم

وی اظهار داشت : فضای فیزیکی بیمارستان مشکل دارد، برای ورود تجهیزات به داخل بخش ها مجبور شدیم که تغییراتی را ایجاد کنیم.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مشکل راه دسترسی این بیمارستان حل نشده و آب آن نیز تامین کننده نیاز بیمارستان نیست و قطعی دارد.

وی افزود:آنچه وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است انجام داده ایم اما دیگر ادارات برای رفع مشکل جاده دسترسی، آب، برق و فاضلاب به ما کمک کنند.

حال جای تامل و تعجب دارد در حالیکه بیمارستان به این درجه از اهمیت هنوز پایه ای ترین نیاز آن یعنی آب و راه دسترسی با مشکل مواجهه است چگونه می تواند در مدار خدمت قرار گیرد ؟!

زمانی میتوان عنوان افتتاح به یک طرح خدماتی اطلاق کرد که با تامین تمامی ابزار و امکانات و زیرساخت های اساسی آن بتواند خدمت مورد نظر را به مردم ارایه دهد

صرفنظر از اینکه این بیمارستان از نظر امکانات تخصصی نظیر اتاق های عمل ،اورژانس ،بخش و دیگر ملزومات اولیه یک بیمارستان دارای نواقص بوده و از حیث امکانات رفاهی مثل سرویس های برودتی و گرمایی دارتی نقصان اساسی است ،افتتاح این طرح چه ضرورتی دارد ؟!

وقتی که مدیران دانشگاه خود می دانند که با افتتاح این بیمارستان دیگر خط اعتباری این طرح از سوی دولت مسدود شده و بلحاظ زیرساختی نیز قابلیت ارایه خدمت مطلوب به مردم را دارا نیست ،برای افتتاح آن چه عجله ای دارند؟!

انتظار میرود دستگاههای نظارتی استان همچون سال پیش به مسأله افتتاح زودهنگام بیمارستان ورود کرده و نگذارند منافع مردم استان قربانی یک شوی تبلیغاتی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار