رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از پیش بینی تولید 140 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 03 October 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از پیش بینی تولید 140 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی جهاد کشاورزی روز شنبه به نقل از خسرو شهبازی اعلام کرد: در راستای کاهش سطح زیرکشت محصولات با نیاز آبی بالا و جایگزینی محصولات با نیاز آبی کمتر در سال زراعی جاری 15هزار و 581 هکتار ذرت در استان کشت شد که نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی و خشکسالی که در استان کرمانشاه با آن مواجه شدیم، تصریح کرد: سطح زیرکشت ذرت در سال زراعی جاری حدود 20 هزار هکتار کاهش داشته است.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون حدود 18 هزار تن ذرت به صورت تضمینی خریداری شده، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه انجام می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه قیمت هر کیلوگرم ذرت با سه درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید را در استان 9600 ریال اعلام کرد.

شهبازی گفت: هم اکنون 15 ایستگاه ذرت خشک کنی در سطح استان فعال است که با وجود این ایستگاه ها خرید تضمینی ذرت تسهیل می شود.

وی نوع ذرت کشت شده استان کرمانشاه را 704، 703، سیمون و رقم BC اعلام کرد و تصریح کرد: رقم سیمون نسبت به سایر ارقام ذرت دو یا سه آبیاری کمتر نیاز دارد.

وی بیشترین سطح زیرکشت ذرت استان را شهرستان کرمانشاه با هفت هزار و 700 هکتار بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه سال قبل حدود 328 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه تولید شد تصریح کرد: از این میزان حدود 152 هزار تن به صورت تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده بود و بقیه به صورت آزاد به فروش رفته است.

استان کرمانشاه دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی است که هر سال بخش اعظم آن زیر کشت گندم و جو می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار