معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: ۱۰۰ هکتار بافت تاریخی در خرم‌آباد وجود دارد که به عنوان یکی از ظرفیت‌های این شهرستان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 29 May 2022

به گزارش تابناک لرستان، احمدرضا دالوند روز شنبه در آیین رونمایی از کتاب بافت های تاریخی شهر خرم آباد اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های خرم آباد بافت های تاریخی آن است که بیش از ۱۰۰ هکتار بافت تاریخی در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: برای حفظ فرهنگ اصیل منطقه و نگهداری از بافت فرسوده باید تلاش کرد و از شهرداری و اعضای شورای شهر خرم آباد انتظار می‌رود که اگر بازسازی در بحث منازل بافت‌های تاریخی قرار است، اتفاق بیفتد باید شرایط محیطی این بافت های تاریخی در نظر گرفته شود.

دالوند گفت: شهرستان خرم‌آباد در نوروز امسال تبدیل به مقصد گردشگری شد و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر اسکان یافتند که این نشان می‌دهد، باید ظرفیت ها را برای استقبال بیشتر از مسافران در این شهر مهیا کنیم. 

معاون عمرانی استاندار لرستان ادامه داد: راه اندازی مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردهای شورای شهر خرم آباد یکی از کارهای ارزشمندی است که باید فعالیت خود را ادامه دهد و در این مرکز پژوهش ها باید از ظرفیت صاحبان قلم، نخبگان، صاحبان دانش و فرهیختگان استفاده شود.

وی توجه به بافت های تاریخی را مهم برشمرد و افزود: توجه به این بافت ها باید در اولویت همه دستگاه ها به ویژه دستگاه‌های مرتبط باشد.

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر خرم آباد در ادامه گفت: فرایند مرمت بافت تاریخی خرم آباد در شورای دوره ششم به جد پیگیری و برای اولین بار این مرکز راه اندازی شده است.

مجید دریکوند افزود: شهرستان خرم آباد دارای بافت تاریخی با ارزشی است که مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهرستان خرم آباد به آنها توجه ویژه ای داشته است. 

وی گفت: علاوه بر این کتاب سه کتاب دیگر به نام باغ شهر آب، شهر آب و خرم آباد به روایت اسناد تاریخی در حال چاپ است. 

رضا بیرانوند رییس شورای شهر خرم‌آباد در ادامه این آیین گفت: اداره شهر باید به صورت دانش محور و توجه به پژوهش و مطالعه انجام شود و با توجه به درآمد پایین شهرداری همه دستگاه‌ها در راستای حفاظت و مرمت بافت های تاریخی خرم‌آباد باید پای کار بیایند.

نخستین کتاب بافت تاریخی خرم آباد در قالب ۱۶۰ صفحه رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار