عضو شورای شهر یزد:
عضو شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر برخورد قاطع شهرداری و دادستانی یزد با تخلفات ساختمانی، از قوه قضائیه نیز خواست برخورد با عاملان حادثه متروپل بسیار سنگین باشد تا جلوی اقدامات مشابه گرفته شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 28 May 2022

«مجید تجملیان» امروز شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ساختمان متروپل آبادان با برج پلاسکو تهران قابل قیاس است، اظهار کرد: هرچند پلاسکو سال ۱۳۴۱ ساخته شده و بعد از ۵۵ سال در سال ۱۳۹۵ به دلیل آتش‌سوزی تخریب شد و ساختمان متروپل در سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرد و در سال ۱۴۰۱ بدون هیچ محرک خارجی فرو ریخت ولی با مقایسه آنها متوجه یک حرکت قهقرایی در سیستم شهرداری‌ها و نظام مهندسی کشور می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: اصلا زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی با این همه خون شهید نیست که شاهد چنین مسائلی در کشور باشیم.

تجملیان گفت: به نظر می‌رسد این فساد، رشوه، امضاء فروشی، قصور و تقصیری که در این گونه موارد در ساختمان‌سازی کشور رایج شده، شائبه این را دارد که مشمول قتل شبه عمد شود.

وی افزود: به عنوان یک عضو شورای شهر و نماینده مردم از قوه قضائیه درخواست داریم تا با برخورد بازدارنده، هزینه چنین اقداماتی به حدی بالا رود که دیگر مفسدین، جرات چنین اقدامی نکنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که تصور نکنیم که مرگ فقط برای همسایه است، گفت: اینطور نیست که بگوییم چنین اتفاقی در آبادان رخ داده و امکان آن در یزد نیست، متاسفانه وضعیت ساختمان‌های یزد هم خوب نیست.

تجملیان در پایان تصریح کرد: ساختمان های ناایمن و حتی اجراهای ناایمن همین الان در شهر یزد داریم و لازم است که شهرداری و دادستانی به صورت قاطع با چنین مواردی برخورد کنند تا شاهد مواردی از این قبیل نباشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار