امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تقویت روحیه ایمانی داوطلبان هلال احمر موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای امدادرسانی و خدمت به همنوعان می شود و هلال احمرهمواره در لحظات نفس‌گیر پای کار است.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 10 May 2022

به‌ گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار  به مناسبت هفته هلال احمر در دیدار با مدیر عامل و کارکنان و جمعیت هلال احمر ایلام با تقدیر از خدمات شبانه روزی این جمعیت افزود: کارکنان و نجاتگران هلال احمر برای رفاه و نجات دیگران از خودگذشتگی و ایثارگری دارند و این نعمت خدادادی است که در چنین موقعیتی در راستای خدمت به مردم و همنوعان خود قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش هلال احمر جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور در راستای نجات جان انسان ها و خدمت به مردم بسیارمهم و تأثیر گذار بوده، تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی برای مدیریت بحران های مختلف از جمله کرونا در سطح جهان موجب افتخار است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در حوادثی مانند سیل، زلزله و برگزاری مراسم اربعین حسینی و حوادث مختلف در کشور حضوری پررنگ دارد و در لحظات سخت و نفس گیر ابتدای شیوع کرونا به خوبی پای کار بودند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید برتقویت مباحث معنوی و اعتقادی جوانان داوطلب این عامل را موجب بالا رفتن انگیزه خدمت، روحیه ایثارگری و شهادت طلبی جوانان داوطلب دانست و ابراز کرد: وقتی که ارتباط با خدا ایجاد شود، قطعا فرد مجاهد فی سبیل الله می شود و در راستای خدمت به مردم گام بر می دارد که نمونه آن در دفاع مقدس، دفاع از امنیت و دفاع از حرم‌ به عینه مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم آمادگی جسمانی برای حضور امدادگران در شرایط سخت بحران و تخصص‌ لازم‌ متناسب با ماموریت های محوله برای نجاتگران جمعیت هلال احمر بسیار مهم است، افزود: بهره گیری از آموزش های عقیدتی و سیاسی، باورهای دینی موجب ایجاد انگیزه معنوی در بین داوطلبان هلال احمر خواهد شد و این امر موجب تقویت فعالیت ها و خدمات این نهاد در سطح کشور خواهد شد.

نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هلال احمر یکی از دستگاه هایی است که نهاد نمایندگی ولایت فقیه در آن برقرار است، یادآور شد: این موضوع فرصتی است که باید از وجود دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه بیشترین استفاده را در راستای ایجاد انگیزه و آشنایی با معارف اسلامی استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی برای مدیریت بحران های مختلف از جمله کرونا در سطح جهان موجب افتخار است که در این شرایط تحریم با وجود همه مشکلات توانست به خوبی بحران کرونا راکنترل کند و امروز می بینیم که فوتی های ناشی از کرونا در کشور تک رقمی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک دستگاه عام المنفعه است که به همه مردم تعلق دارد.

علی اصغر علی اکبری با بیان اینکه امروز عمر فعالیت هلال احمر در کشور به ۱۰۰ سال می رسد، ابراز کرد: شعار امسال هفته هلال احمر یک قرن خدمت بی منت است که در طول این صد سال منشا خدمات و برکات زیادی درراستای امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم در حوادث و سایر عرصه ها بوده است.

وی گفت: جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگرانی که به صورت عام المنفعه با ما همکاری می کنند، سرمایه معنوی جمعیت هلال احمر به شمار می روند، که در حوادث و طرح های مختلف به صورت داوطلبانه حضوری چشم‌گیر دارند.

علی اکبری افزود: خدمات عام المنفعه همکاران ما در سطح کشور موجب شده است که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پنج نهاد هلال احمر و صلیب سرخ مطرح در سطح جهان در عرصه امدارسانی و نجات و خدمات عام المنفعه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در ادامه گزارش کاملی از حوزه های امداد و نجات، درمان و توانبخشی، آموزش، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام در سال گذشته را ارائه کردند.

۱۸ اردیبهشت ماه روز هلال احمر نامگذاری شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار