مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان افزود : با توجه به خشکسالی امسال بیش از ۸۰ درصد خسارت به کشاورزان وارد شده و محصولات دیم قابل برداشت نیست .
کد خبر: ۱۰۴۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ 02 May 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ فتاح‌زاده  بیان داشت:  در سال زراعی امسال مقدار گندم ۸۵۰۰ هکتار (۱۵۰۰ آبی، ۷۰۰۰ دیم) ، جو ۵۰۹۰ هکتار (۴۹۰ آبی، ۴۶۰۰ دیم) ، حبوبات (نخود ،عدس) ۵۲۳ هکتار، سبزی و صیفی جات ۸۲ هکتار، محصولات علوفه‌ای ۱۴ هکتار و دانه‌های روغنی ۵ هکتار کشت صورت گرفته است.

وی گفت : با توجه به خشکسالی امسال بیش از ۸۰ درصد خسارت به کشاورزان وارد شده و محصولات دیم قابل برداشت نیست و فقط در حد استفاده حیوانات به صورت ناچیز است.

فتاح‌زاده ادامه داد : در سطح شهرستان بیش از ۷۰ درصد کشاورزان محصولات خود را برای مصارف دام‌های خود استفاده می‌کنند که با توجه به خشکسالی امسال و عملکرد برداشت ضعیف دامداری شهرستان هم دچار خسارت‌هایی خواهد شد که باید اقداماتی از طرف مسئولین اندیشیده شود.

وی  اظهار کرد : جهاد کشاورزی کنسانتره دولتی را در اختیار دامداران به صورت مداوم قرار می‌دهند ولی کافی نیست همچنین در خصوص فروش دام مازاد رایزنی‌های صورت گرفته شده که بتوان مشکلات دامداران کاهش یابد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار