آغاز طرحهای راه سازی از قبیل تعریض جاده های مواصلاتی مسیر شهرمهران ،احداث پلهای جدید وتقاطعهای غیر همسطح وایمن سازی مسیرهای ارتباطی از طریق حذف نقاط پرحادثه از جمله اقدامات زیربنایی بود که در حوزه راه های استان عملیات اجرایی آن کلید خورد.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 01 October 2015

زیرساختهای ارتباطی ضعیف وجاده های باریک وکم ظرفیت استان ایلام دراربعین سال گذشته مشکلات جدی در سدراه زائرین پرتعداد اربعین قرار داد بنحوی که درآن مقطع بیشتر مسیرهای ارتباطی استان ترافیکهای پرتراکم وبی سابقه ای را تجربه نمود.
به گزارش تابناک ایلام، تردد بیش از یک ونیم میلیون زائر از جاده های استان ایلام به سمت مرز بین المللی مهران که عمدتا نیز با خودروهای شخصی به این استان عزیمت نموده بودند ،فرصتی بود تامسوولین استانی وکشوری در جریان مشکلات حوزه راه وزیرساختهای ضعیف این استان قرار بگیرند.
آغاز طرحهای راه سازی از قبیل تعریض جاده های مواصلاتی مسیر شهرمهران ،احداث پلهای جدید وتقاطعهای غیر همسطح وایمن سازی مسیرهای ارتباطی از طریق حذف نقاط پرحادثه از جمله اقدامات زیربنایی بود که در حوزه راه های استان عملیات اجرایی آن کلید خورد.
صبح امروز استاندار ایلام به اتفاق مسئوولین سازمانهای متولی امور عمرانی وراه سازی از روند اجرای طرحهای راه سازی حوزه اربعین بازدید بعمل آوردند تا در جریان میزان پیشرفت طرحهای اجرایی این حوزه قرار بگیرند .
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در حاشیه بازدید استاندار از نخستین قطعه طرح های راهسازی حوزه اربعین در حدفاصل کارخانه سیمان کارزان تا تونل آزادی واقع در جاده ایلام - حمیل - کرمانشاه گفت: طرح چهار خطه کردن این مسیر (کارخانه سیمان تا تونل آزادی) هم اکنون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
سید کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: اجرای این مسیر با هدف حذف نقاط حادثه خیز و ایمن سازی با برآورد هزینه نهایی 110 میلیارد ریال بسرعت در دست اقدام است.
وی در خصوص طرح لاینیگ تونل آزادی نیز افزود: اجرای این طرح با استفاده از کاشی های نشکن و ضد آب ضریب انعکاس نور در داخل تونل را افزایش می دهد.
میرجعفریان تاکید کرد: طول اجرای این لاینیگ چهار هزار و 800 متر است که هم اکنون به میزان سه هزار و 500 متر آن کارها با پیشرفت 60 درصدی انجام شده است.
وی همچنین از نصب چراغ های روشنایی از نوع ال ای دی در داخل تونل های آزادی، پیامبر اعظم و کربلا در مسیر ایلام به مهران با 2 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
به گفته وی، اجرای تقاطع غیر همسطح میدان ارغوان ورودی شهر ایلام از دیگر پروژه های راه سازی مرتبط با حوزه اربعین در استان ایلام است که هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برآورد هزینه نهایی آن 95 میلیارد ریال است که تاکنون 40 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
میرجعفریان تاکید کرد: این طرح مواصلاتی با مشکل کمبود اعتبار تخصیصی مواجه است که امیدواریم با همکاری مسوولان بویژه استاندار ایلام، این مشکل هر چه زودتر بر طرف شوند.
وی همچنین در حاشیه بازدید استاندار از طرح کنار گذر شرقی ایلام گفت: طرح تامین روشنایی این مسیر 10 کیلومتری در حال اجراست که تاکنون شش کیلومتر آن اجرا شده و پیش از فرا رسیدن اربعین به بهره برداری می رسد.
بازدید از طرح چهار خطه کردن جاده ایلام - صالح آباد از دیگر برنامه های استاندار ایلام بود که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی، 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
میرجعفریان یادآور شد: هم اکنون اجرای این طرح 25 درصد پیشرفت فیزکی دارد و قبل از ایام اربعین سه کیلومتر ابتدایی آن از ایلام تا روستای مهدی آباد به بهره برداری می رسد.
وی پس از بازدید استاندار از عملیات اجرایی تعریض پل بزرگ کنجانچم اظهار کرد: این طرح شامل چهار دهنه پل 23 متری است که اجرای آن با 32 میلیارد ریال اعتبار در دست انجام است.
به گفته وی، تاکنون پایه های 2 پل اجرایی شده و در مجموع پروژه 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین به موقع اعتبار تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.
بازدید از پل بزرگ زائر از دیگر برنامه های این سفر بود که میرجعفریان در خصوص آن گفت: این پل با پنج دهنه 20 متری و اعتبار 22 میلیارد ریالی در حال ساخت است.
وی یادآور شد: این طرح راه سازی هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس ارزیابی ها تا پیش از اربعین امسال به بهره برداری می رسد.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام صبح امروز همراه معاون عمرانی استاندار و مدیران حوزه راه سازی استان همراه نمایندگان رسانه های جمعی استان از اقدامات انجام شده توسعه زیرساخت های استان حوزه اربعین در 17 نقطه مسیر ارتباطی ایلام - مهران بازدید کرد.
باوجود اینکه کمتراز دوماه دیگر تا اربعین زمان باقی مانده است مسئولین راه وشهرسازی باید باجدیت بیشتری به اجرای این طرحها سرعت ببخشند زیرا غفلت از این امر باعث بروز مشکلاتی برای زائرین پرتعداد اربعین حسینی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار