فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد:در فروردین ماه امسال افزایش ۲۶۳ درصدی کشفیات قاچاق کالا وارز نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 01 May 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ سردار القاصی مهر مطرح کرد: در طول یکسال گذشته نیز ۶۶۵ تن نهاده دامی، ۶۶۰۰ دام قاچاق، ۱۵۸ هزار قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع، ۸۷۵۰۰ قلم لوازام و کالاهای آرایشی، ۲۲۹ دستگاه ارز دیجیتال، ۱۱۴۰۴ دستگاه لوازم خانگی با تلاش همکاران ما در انتظامی و مرزبانی کشف شده است.

وی گفت:در طول یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی در سطح استان با تلاش همکاران ما در حوزه انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است به طوری که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۰ درصدی کشفیات کالا وقاچاق داشتیم

القاصی مهر ادامه داد:میزان توقیف خودروی قاچاق در استان نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۲۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد و از لحاظ ریالی میزان قاچاق کالا و ارز در فروردین ماه سال جاری نسبت با سال گذشته ۲۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی مطرح کرد:با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، برخی کالاهای اساسی در این کشور با کمبود مواجه شده است که قیمت این کالاها از جمله برنج و روغن در مرزهای مهران و دهلران نسبت به کشور عراق ارزان‌تر است و برخی از افراد تلاش می‌کنند که کالاهای مورد نیاز خود را در این طرف مرز خریداری کرده و به کشور عراق انتقال دهند.

وی گفت: ما تلاش خواهیم کرد که محیط را برای افراد فعال در زمینه قاچاق کالا و ارز، ناامن کنیم و باید تلاش کرد با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لوازم غیراستاندارد و تقلبی وارد بازار نشود، قاچاق کالا در واقع بازی با جان مردم است.

القاصی مهر بیان داشت:در بحث لوازم یدکی متاسفانه لوازم تقلبی در سطح کشور خیلی زیاد مشاهده شده است که نیاز است وسایل یدکی غیر استاندارد از جمله باطری، کمک فنر و لاستیک از تمام مغازه‌های استان جمع آوری و نظارت لازم در این زمینه انجام شود که ما آمادگی لازم را در زمینه همکاری و پشتیبانی از دستگاه‌های مرتبط داریم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار