مدیر پروژه ۱۰ قرن گفت: این پروژه یک فضاسازی کامل از اصفهان قدیم است و مردم با حضور در میدان امام علی(ع) به زندگی قدیمی اصفهان وارد می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ 23 March 2022

احمد رضایی اظهار داشت: هدف پروژه 10 قرن بازسازی تاریخی اصفهان با محوریت نوروز بوده تا روایتگر تاریخ گذشته اصفهان به زبان هنر باشد.
وی افزود: این برنامه یک مستند تاریخی نیست که در اجرا و محتوا به دوره تاریخی خاصی مثل قاجار یا صفویه ارجاع داده شود بلکه به طور کلی یک برنامه تاریخی با اجراهای شاد و متنوع و فضاسازی است.
مدیر پروژه ۱۰ قرن ادامه داد: در برنامه ۱۰ قرن مجموعه آیین‌ها و رفتارهایی که بین مردم رواج داشته در یک فضای تاریخی که از قاجار به قبل اتفاق افتاده بازسازی کرده ایم که شامل نمایش‌ها، خرده نمایش‌ها، فضاسازی، بازی‌های سنتی و برگزاری آئین ها است.
رضایی اظهار کرد: ۳۰۰ هنرمند در این پروژه به اجرا می‌پردازند و سعی دارند در فضای ایجاد شده مردم را به زمان گذشته ببرند، این فضاسازی‌ها دکورسازی نیست بلکه گروه‌های نمایشی به صورت گسترده فضای قدیمی شهر را تداعی می‌کنند.
وی تصریح کرد: هنرمندان برجسته‌ای همچون مرتضی ریحانی، اکبر دباغیان، محمد کراچیان، شاهنگی، رادمهر کشانی، پویان عطایی و بیشتر هنرمندان برجسته نمایش‌های خیابانی در این برنامه حضور دارند.
مدیر پروژه ۱۰ قرن در خصوص انتخاب میدان امام علی (ع) برای برگزاری این پروژه گفت: فضای میدان امام علی(ع) با عرصه گسترده و مزیت‌های متعددی که دارد، باعث می‌شود برنامه‌ها به بهترین نحو پیش برود.
گفتنی است؛ برنامه ۱۰ قرن با حضور هنرمندان از ۴ تا ۸ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار