کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری البرز گفت: فرودگاه تفریحی - آموزشی آزادی از مناطق نمونه گردشگری استان است.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 27 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» احمدنژاد گفت: فرودگاه تفریحی - آموزشی آزادی از مناطق نمونه گردشگری استان البرز است که در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و در نزدیکی روستای صالحیه قرار دارد و به عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه از سال ۱۳۹۱ فعال است.

او گفت: فرودگاه آزادی با مساحت ۷۵ هکتار دارای امکاناتی همچون، باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه آماده‌سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه‌های ساخت و مونتاژ، آشیانه تولید، آشیانه نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدیدکنندگان، ایستگاه مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است.

احمدنژاد گفت: مجموعه پروازی آزادی بیش از ۶۰ هواپیمای فوق سبک دارد و در آن علاوه بر پرواز‌های تفریحی؛ آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره‌‏های تخصصی انجام می‌شود.

او می گوید: این فرودگاه با در اختیار داشتن امکانات متنوع اولین قطب هواپیمای فوق سبک ایران و مرکز خریدوفروش این نوع از هواپیما‌ها هم است.

کارشناسان بر این باورند که «پدیده هوانوردی عمومی در ایران» به‌طورجدی از این فرودگاه آغازشده است. هوانوردی عمومی، اصطلاحی است که شامل تمام هوانوردی‌ها و فرایند‌های مربوط به‌غیراز نظامی و ترابری هوایی برنامه‌ریزی‌شده (خطوط هوایی مسافربری و باربری) می‌شود.

احمدنژاد گفت: یکی از نکات قابل‌توجه در رابطه با فرودگاه آزادی، برگزاری نمایش هوایی اوج ایرانیان در این مجموعه است. این نمایش هوایی عظیم، نخستین نمایش هوافضای فرودگاه آزادی در محل این فرودگاه در شهرستان نظرآباد بود. این نمایش هوایی در سال ۹۱ برگزار شد و هدف اصلی آن، معرفی صنعت هوانوردی به مردم به‌ویژه جوانان بود.

به گفته کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری البرز برای اولین بار در کشور در نمایش هوایی ایرانیان، ۱۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در فرودگاه آزادی به پرواز درآمدند.

فرودگاه آزادی نظرآباد ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری هوایی و پتانسیل‌های پرواز دارد.

فرودگاه آزادی با باندی به پهنای ۱۶۰۰متر برای پرواز هواپیماهای فوق سبک اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار