خبری که امروز نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ارتباطات در راستای ادای تکلیف و وظیفه نمایندگی خود به آن انتقاد کرد ،موضوعیست که از یک سو در مسیر همان مرذمسالاریست و از زاویه ای دیگر لگدمال کردن حقوق مردم در چارچوبیست که از مردم‌سالاری صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ 18 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: قبل از پرداختن به اصل موضوع یادداشت ،میخواهم این مسأله را باز کنم که مردم مالک و صاحب این کشور ،نظام و انقلاب هستند.

همه کسانیکه در این جغرافیا حضور دارند ،شناسنامه ایرانی دارند از بازاری گرفته تا کارمند و کارگر ،شاغل و بازنشسته ،محصل و معلم و دانشجو و استاد ،کشاورز و نظامی و ...ایرانی اند.

همه اینها در مناسک سیاسی و اجتماعی صاحب نقشند،تعیین می کنند و بر می گزیند ،همه آنهایی که به خواست اینان برانگیخته می شوند باید پاسخگویشان باشند .

اگر حقشان در معرض تضییع قرار می گیرد یا حقوقشان به درستی ادا نمی شود باید صدایشان را بلند کنند و بگویند آقایی که من تو را برای مدیریت امور زندگی خود  انتخاب کرده ام ،باید پاسخ دهی که چرا وضعیتم اینگونه است ؟!

همه اینها در ساختار سیستم سیاسی مدیریت مردم بر مردم آمده است ،وقتی حاکمان ما، مردم را ولی نعمت خود قلمداد می کنند، بار معنایی بسیار ارزشمندی با خود همراه دارد.

از منظر سیستم سیاسی،معنای  مردم‌سالاری کاملا روشن است که مردم تعیین کننده اند و هم آنهاست که اگر سیستم مدیریت در مسیر خواست و منافعشان نبود ،لب به انتقاد و شکایت بگشایند ،البته به شکلی که قانون تعیین کرده  و ساختار شکنی در آن شکل نگیرد.

خبری که امروز نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ارتباطات در راستای ادای تکلیف و وظیفه نمایندگی خود به آن انتقاد کرد ،موضوعیست که از یک سو در مسیر همان مرذمسالاریست و از زاویه ای دیگر معنایی جز لگدمال کردن حقوق مردم از آن قابل استنباط نیست.

جمعی بازنشسته که بهترین دوران طلایی عمر خود را صرف خدمت به کشور کرده اند ،اینک که باید بی دغدغه سالهای آرامش و بازنشستگی خود را سپری کنند ،دغدغه شکم دارند ،به خاطر اینکه کسانیکه باید مدافع حقوقشان باشند ،حقشان را بایسته و شایسته ادا نمی کنند.

راهی جز بلند کردن صدایشان در مقابل دولت و مسیولین نمی بییند،اما وقتی که در چارچوب قانون حقشان را طلب می کنند ،به جای پاسخگویی با اسپری اشک آور جوابشان را میدهند !این شد کار ؟!

موضوع از این قرار است جمعی از بازنشستگان که از قضا تعدادی از هم استانی هایمان در جمعشان حضور داشته اند در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود تجمعی در پایتخت داشته اند.

اما متاسفانه بر اساس شیوه غیر مردمی که مدتهاست از سوی دستگاه‌های امنیتی باب شده است به جای پاسخگویی و برداشتن گامی در مسیر رفع دغدغه هایشان ،با اسپری اشک آور از آنان استقبال به عمل آورده اند.

بازنشستگانی که در تمامی جوامع و سیستم های سیاسی غیر دینی در اقصی نقاط جهان مورد تکریم واقع می شوند ،اما درست برخلاف این شیوه اخلاقمدارانه ،در کشور اسلامی نگاه‌ها به آنان به گونه ایست که در میدان نبرد متوجه دشمن است !

استفاده از ابزار خشونت در مواجهه با انسانهای شریفی که عمری از آنان سپری شده و هر کدام حکم پدر برای فرماندهان و نیروهای تحت امر آنان دارند ،با هیچ منطق سیاسی و اخلاق انسانی سنخیت ندارد.

مگر یک نیروی بازنشسته ای که نیروی جوانی خود را صرف خدمت به کشور کرده است چه خطری متوجه کیان کشور و امنیت نظام می کند که برای خاموش کردن صدای حق طلبانه اش باید متوسل به استفاده از ابزار سرکوب شد ؟!

امیدوارم ساختاری که در کشور با در پی گرفتن شیوه نادرست خود به دستگاه تبدیل وضعیت مردم از عادی به منتقد و از منتقد به معاند و دشمن تبدیل شده است، با فهم درست از وضعیت کشور در رفتار مخرب خود تجدید نظر کند !

البته قبل از اینکه استمرار این رفتارها در میان مدت، تمام صنوف را به دشمن و مخالفین داخلی تبدیل نکند و وقتی به خود آیند که در میان حلقه دشمنان داخلی !!راه گریزی در مقابلشان باقی نمانده باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار