فرماندار میبد گفت: همه ما مسئولان باید با همکاری و اهتمام جدی با پدیده‌هایی مانند زمین خواری که یکی از مطالبات مهم شهروندان است، مقابله کنیم تا اعتماد مردم به رویکرد خدمت رسانی دولت تقویت شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱ 18 April 2022

به گزارش ایرنا، سید جمال سجادی پور روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست ثبت اسناد و املاک میبد افزود: صدور سندهای تک برگ همراه با ظرافت و دقت در انجام استعلام‌ها و ارزیابی ها و تعیین دقیق حدود پلاک‌ها مانع از پدیده زمین‌خواری می‌شود.

علیرضا حسین بیکی رییس دادگستری میبد هم با بیان علل به وجود آمدن پدیده زمین‌خواری گفت: میبد شهری با وسعت زیاد و اراضی اوقافی است که باید با همکاری اداره اوقاف زمین‌های وقفی شناسایی شود تا مردم در خرید زمین و سند دار کردن آن به نام خود به مشکل برخورد نکنند.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد هم با ارایه گزارشی از هوشمند سازی خدمات و فرآیندهای ثبت اسناد و املاک و نیز روند تبدیل صدور اسناد از دفترچه ای به تک برگ گفت: اگر همه سندهای مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شده بود ، امروز شاهد مشکلات به وجود آمده و تشکیل پرونده های قضایی نبودیم.

محسن صحرایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تثبیت اراضی منابع طبیعی انجام و اسناد مالکیت برای ۹۸ درصد این اراضی صادرشد .

وی با بیان اینکه سنددار شدن اراضی منابع طبیعی اقدام مهمی برای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و کوتاه کردن دست زمین‌خواران است ، افزود: در ۱۴۰۱ سنددار کردن زمین‌های کشاورزی اولویت این اداره کل است که برای تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی مردم باید به ثبت اسناد و املاک مراجعه و اسناد و مدارک خود را برای صدور سند تک برگ ارایه دهند که در این میان نقش ائمه جماعت و شوراها در تشویق مردم و فرهنگ سازی در این زمینه موثر است.

سیدمحمد طبائی زاده سرپرست جدید ثبت اسناد و املاک میبد هم هدف و رویکرد این اداره را رفع کردن مشکلات و برخورد با فساد بیان کرد و از فرماندار و مسئولان دادگستری میبد درخواست کرد در این راستا و سامان دادن به این حوزه در شهرستان ثبت اسناد را حمایت کنند.

در پایان این نشست، سیدمحمد طبائی زاده به عنوان سرپرست جدید ثبت اسناد و املاک میبد معرفی شد و از جوادیان زاده سرپرست سابق این اداره قدردانی شد.

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار