مدیرعامل شرکت آبفا ایلام:
مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: آب ایلام از جمله مطلوبترین آبهای ایران و شاید جهان است چراکه مطلوبیت آب ایلام بالای ۹۷ درصد است
کد خبر: ۱۰۴۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 19 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری اظهار داشت: منابع تامین آب شرب شامل تعداد ۱۲۹حلقه چاه، ۱۲۴ چشمه و یک سد با حجم تولیدی ۶۲ میلیون متر مکعب است که با خطوط انتقالی به طول ۲۱۹۶ کیلومتر و شبکه توزیع بطول ۲۸۲۲ کیلومتر نیاز آب شرب جمعیت استان ۶۲۰ هزار نفری استان را تامین می کند.

وی افزود: منابع آبی ما متاسفانه به علت خشکسالی های پیاپی سال های اخیر به شدت افت کرده است که با همکاری مردم و با استفاده از اصحاب رسانه مخصوصا صدا وسیما دنبال این هستیم وضعیت کلی به نحوی مدیریت شود که ان شالله پیک مصرف در تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل شرکت آبفا ایلام با بیان اینکه برنامه های خوبی در حوزه های روستایی و شهری انجام شده، تصریح کرد: در حوزه روستایی با انعقاد قرارداد با قرارگاه محرومیت زدائی امام حسن مجتبی (ع) و پای کار آمدن سپاه امیرالمومنین استان، کارهای عمرانی در ۱۸ مجتمع و ۳۶ روستا را شروع کرده ایم و ۱۲۸ روستا در سال آینده نیز تحت پوشش عملیات عمرانی قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: در حوزه شهری نیز هم پروژه های مختلفی شامل احداث، مخازن خطوط انتقال، بهسازی چشمه ها، حفر و تجهیز چاه ها را در دست اقدام است.

ناصری اضافه کرد: از جمله پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام،  پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای تابعه، پروژه تکمیل فاضلاب شهرهای ایلام دره شهر و سرابله، اصلاح و مرمت شبکه آب شرب شهرها و روستاها در نقاط مختلف و از همه مهمتر بحث مدیریت مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: زنگ خطر کم آبی در استان بصدا درآمده است بطوری که خروجی سد ایلام دو برابر ورودی آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام خاطرنشان ساخت: آب شهر ایلام از طریق سه حوزه سد، چشمه‌های گل گل و چاه های شهر را تامین می شود که این منابع بشدت کاهش یافته و تنها راه و موثرترین راه، همان مدیریت مصرف است که نیاز به همکاری همه مردم فهیم استان دارد.

وی تاکید کرد : اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد مصارف را کم کنیم می توانیم این تابستان را با مشکلات ذکر شده پشت سر بگذرانیم.

ناصری در ادامه گفت: شناسایی انشعابات غیرمجاز، رفع به موقع شکستگی ها،  ترمیم شبکه و از همه مهمتر اصلاح شبکه های فرسوده که در اغلب شهرستان ها و روستاها متاسفانه بافت فرسوده است و دنبال این هستیم که انها را اصلاح و بازسازی کنیم نیاز به همکاری مردم و مسئولین دارد.

وی یادآور شد: این شرکت هر ساله بخشی از شبکه های فرسوده را تعویض و اصلاح می نماید و امسال نیز براساس برنامه ریزی انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم  نسبت به اصلاح شبکه های فرسوده اقدام  خواهد شد ولی متاسفانه میزان فرسودگی شبکه ما در سطح استان بسیار بالا است و در این زمینه اعتباراتی بسیار محدود و جوابگو این همه شبکه فرسوده نیست ولی با این حال رفع شکستگی ها را به موقع انجام می دهیم.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام افزود: در خصوص آبیاری فضای سبز شهری با هماهنگی که با شهرداری ایلام صورت گرفته ۹۱ انشعاب شهرداری را قطع خواهیم کرد و از این پس از پساب فاضلاب برای فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آب ایلام از جمله مطلوبترین آبهای ایران و شاید جهان است، خاطرنشان ساخت: آب ایلام از جمله مطلوبترین آبهای ایران و شاید جهان است چراکه مطلوبیت آب ایلام بالای ۹۷ درصد است و در همین راستا به شهروندان عزیز اطمینان خاطر می دهیم که آب آشامیدنی این استان بهداشتی است بگونه‌ای که روزانه علاوه بر اینکه در آزمایشگاه شرکت آبفا مورد آزمایش قرار می‌گیرد، مرکز بهداشت ایلام نیز نظارت ویژه‌ای بر کیفیت و بهداشتی بودن آن دارد.

ناصری به مشکل قطعی آب در بازه های زمانی مختلف در شبانه روز، گفت : در برخی مناطق از شهر ایلام به دلیل ذخیره سازی آب برای مصرف روزانه، ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح با قطعی آب مواجه هستیم که تمامی شهروندان عزیز ضمن پوزش به دلیل ایجاد این محدودیت، خواهان همکاری با شرکت آبفا در جهت گذراندن این ایام سخت هستیم.

وی با بیان اینکه نزدیک ۶۰درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند ادامه داد: در بحث فاضلاب در ۶ شهرستان ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و دره‌شهر ۶ تصفیه خانه فاضلاب داریم و شبکه‌های آن در حال اجرا و بعضا تکمیل شده اند و مطالعات اجرای شبکه فاضلاب در  شهرستان‌های ملکشاهی، آبدانان و چوار، انجام و بدنبال ماده ۲۳ هستیم و مطالعات اجرای شبکه فاضلاب در بدره سیروان و هلیلان انجام می شود .

مدیرعامل آبفا ایلام اعتبار مورد نیاز برای ارتقا تصفیه خانه ایلام را ۲۶۰ میلیارد تومان پیش بینی نمود و افزود: تصفیه خانه پایانه مرزی در دست اقدام داریم.

وی عنوان کرد: برای عبور از پیک گرما و اوج مصرف نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم چرا که منبع جدیدی برای استفاده از آن نداریم و هم اکنون از منابع موجود با تمام ظرفیت استفاده می کنیم.

ناصری در پایان این برنامه ضمن تقدیر از همراهی اصحاب رسانه در انتقال دغدغه ها و آگاهی رساندن به شهروندان در جهت درست مصرف کردن آب، اظهار داشت: رسانه های استان در بحث چالش های مصرف آب، به درستی با شرکت هماهنگ هستند که جا دارد از رسانه‌های استان چه مکتوب، چه دیداری و شنیداری تقدیر و تشکر نمایم که همواره پای کار هستند  و امیدوارم این همکاری و هماهنگی تداوم یابد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار