معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان آنکه امیدوارم دیدار رییس‌جمهور با هنرمندان به مشی مدیران عالی‌رتبه بدل شود تاکید کرد: صداقت آیت‌الله رییسی در تحقق وعده‌هایش، امیدواری جامعه را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 17 April 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رییسی شامگاه ۲۵ فروردین میزبان ضیافت افطار و نشست صمیمانه با هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.

 

بسیاری از نکات مطرح شده هنرمندان در دیدار با رییس‌جمهور، کلیدی و مهم بود

 

با قاطعیت می‌گویم بسیاری از مسائی که در نشست هنرمندان با آیت‌الله رئیسی مطرح شد حاوی نکات بسیار کلیدی بود

 

قادر آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به آنکه برگزاری چنین جلساتی از چند جنبه قابل اهمیت است گفت: نخست آنکه در چنین دیدارهای چهره به چهره‌ است که هنرمندان و مدیران عالی‌رتبه یکدیگر را دیده و به گفت‌وگو می‌نشینند. خصوصا وقتی‌که این چنین جلساتی به میزبانی رییس‌جمهور به‌عنوان مهم‌ترین شخص اجرایی کشور باشد اهمیت آن صد چندان افزایش پیدا می‌کند.

 

وی افزود: نکته دوم آن است که این نشست‌های صمیمانه به تلطیف قلوب منتج می‌شود، گام سوم آن به مسائل اداری و دیوانی بازمی‌گردد. هنرمندان دغدغه‌ها، نقدها و نصیحت‌هایی دارند و اگر بخواهند این مسائل را به سمع رئیس‌جمهور برسانند ممکن است در شرایط اداری ماه‌ها زمان ببرد یا شاید ممکن است که حتی سخنان آنها چون نیازمند گفت‌وگوی رودرروست هیچگاه به دست رییس‌جمهور نرسد. اما برگزاری چنین نشست‌های صمیمانه آن هم پای سفره مهمانی خدا باعث می‌شود تا هنرمندان بی‌واسطه با رئیس‌جمهور صحبت و مشکلاتشان را بیان کند.

 

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه حضور در چنین جلسات به سبب پیشینه سال‌ها خدمتگذاری در عرصه فرهنگ و هنر یادآور شد: با قاطعیت می‌گویم بسیاری از مسائی که در نشست هنرمندان با آیت‌الله رئیسی مطرح شد حاوی نکات بسیار کلیدی بود. نکاتی که بسیار خوب بود تا به سمع رییس‌جمهور برسد و این از دیگر برکات قابل تقدیر آن نشست صمیمانه و ضیافت افطار بود.

 

آشنا: دیدار رییس‌جمهور با هنرمندان به مشی مدیران عالی‌رتبه بدل شود

 

توجه رییس‌جمهور به دغدغه‌های هنرمندان نشان از اهمیت مبانی فرهنگی نزد وی است

 

برگزاری چنین جلساتی مانند دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با اهالی فرهنگ و هنر یا دیدار رییس‌جمهور با خانواده هنرمندان کشور به مشی همه مدیران عالی کشور بدل شود

 

آشنا گفت: اغلب گفته و شنیده می‌شود که به عرصه فرهنگ و هنر آنگونه که شایسته و بایسته است توجه نمی‌شود و این حوزه مورد بی‌مهری قرار گرفته است؛ موضع رییس‌جمهور برای برپایی چنین دیداری بسیار ارزشمند است.

 

وی افزود: همچنین توجه آیت‌الله رییسی به سخنان هنرمندان، یادداشت برداری از جزئیات گفت‌وگو و دستور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری و رسیدگی به امور مورد مطالبه هنرمندان و ارائه گزارش به وی؛ نشان‌دهنده جایگاه مهم مبانی فرهنگ و هنر نزد رییس دولت مردمی و جهادی سیزدهم است.

 

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی افزود: برگزاری چنین جلساتی مانند دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با اهالی فرهنگ و هنر یا دیدار رییس‌جمهور با خانواده هنرمندان کشور می‌توان منشاء برکات خیر و متعددی باشد و امید این به مشی همه مدیران عالی کشور برای توجه، خدمت و گفت‌وگوی مستمر با جامعه هنری بدل شود.

 

آشنا: دیدار رییس‌جمهور با هنرمندان به مشی مدیران عالی‌رتبه بدل شود

 

صداقت رییس‌جمهور در تحقق وعده‌ها، ضریب امید را در جامعه هنری افزایش می‌دهد

 

آشنا در پاسخ به این پرسش که ورود رئیس‌جمهور به مسیر حل دغدغه‌های هنرمندان و چنین گفتگوهای بی‌واسطه تاچه حد می‌تواند چشم‌انداز رفع مشکلات و توسعه فرهنگ در کشور را امیدوارکننده ترسیم کند؟ تصریح کرد: اینکه رییس‌جمهور مستقیم و بی‌واسطه حرف هنرمندان را می‌شوند نه‌تنها ارزشمند که تأثیرگذار است.

 

هر چه رییس‌جمهور در تحقق وعده‌هایی که بیان کرده صادق باشد و برای اجرایی شدن آن پیگیری مجدانه داشته باشد، امیدواری جامعه هنری نسبت به بهبود شرایط افزایش پیدا می‌کند. این امیدواری بزرگ‌ترین سرمایه است که ما در جامعه هنری دنبال آن هستیم. همچنین در آن روی سکه احترام جامعه هنری نیز مهم‌ترین نکته‌ای است که مدیریت کلان عرصه فرهنگ و هنر به‌دنبال آن است

 

آشنا: دیدار رییس‌جمهور با هنرمندان به مشی مدیران عالی‌رتبه بدل شود

 

آیت‌الله رییسی در حوزه فرهنگ و هنر اطلاعات خوبی دارند

 

آشنا در پاسخ به این پرسش که اشراف و آشنایی ریاست‌جمهور با مبانی فرهنگی و هنری و دغدغه‌ هنرمندان را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: نخست آنکه دغدغه‌ها و نقدهای هنرمندان که گفته و شنیده شد کار ارزشمدی است و دوم آنکه ایشان در حوزه فرهنگ و هنر اطلاعات خوبی دارند و در برخی از حوزه‌ها اشراف‌شان قابل تقدیر است./ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار