تابناک: تصادفات بسیار در حوزه راه های استان اصفهان به دلیل نقاط حادثه خیز این استان است و با وجود اینکه این نقاط شناسایی نیز شده اند، هنوز اقدام چندانی در خصوص رفع آنها صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 04 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با نزدیک شدن به سال جدید و آغاز مسافرت های نوروزی در روزهای پایانی سال، نگرانی مسئولان راه استان اصفهان در خصوص وضعیت راه ها و آمار تصادفات نیز رو به فزونی می گیرد.

استان اصفهان از جمله استان هایی است که دارای جاذبه های تاریخی بسیار و مقصد تعداد زیادی از گردشگران داخلی در ایام نوروز است. همچنین این استان علاوه بر این در مسیر ترانزیتی استان های جنوبی کشور نیز قرار دارد و همین امر سبب می شود اصفهان در ایامی به غیر از نوروز نیز، دارای جاده های برون شهری پرتردد و البته پرتصادف نیز باشد.

البته تصادفات بسیار در حوزه راه های استان اصفهان به دلیل نقاط حادثه خیز این استان است و با وجود اینکه این نقاط شناسایی نیز شده اند، هنوز اقدام چندانی در خصوص رفع آنها صورت نگرفته است.

با این حال گرچه عوامل انسانی هنوز هم در صدر عوامل تصادفات در کشور به شمار می رود اما از نقش جاده های غیراستاندارد و نقاط حادثه خیز نباید غافل بود مضاف بر اینکه خودروهای مورد استفاده در کشور ما در زمان حادثه استاندارد و ایمنی کافی برای حفاظت از سرنشینان خودرو را ندارند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان امروز در نشست خود با اصحاب رسانه خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ را پیشتاز تصادفات جاده‌ای استان اصفهان دانست و گفت: در این راستا برای جلوگیری از ایجاد بسترهای تصادفات جاده‌ای با انجام فعالیت‌های پژوهشی اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی البته اقداماتی را هم در جهت کاهش آمار تصادفات در استان اصفهان در دستور کار قرار داده است و در این زمینه بیان داشت: آموزش بیش از 5 هزار راننده پایانه‌های مسافربری استان اصفهان در مباحث جلوگیری از تصادفات جاده‌ای در دستور کار بوده است. در این راستا با توجه به آموزش‌های چهره به چهره صورت گرفته هیچ یک از رانندگانی که فاقد کارت‌های گذران دوره آموزشی نیروی انتظامی را نداشته باشند مجوز رانندگی نخواهند داشت.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 13 هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و شریان‌های اصلی درجه یک و درجه دو در کشور یکی از پرتردد ترین استان‌ها است، گفت: در این استان روزانه 40 میلیون تن بار 30 هزار مسافر در جاد‌ه‌های استان اصفهان جابجا می‌شوند.

که البته آمار این جابجایی ها به یقین در ایام تعطیلات به ویژه نوروز افزایش قابل توجهی را خواهد داشت که همین افزایش آمار تردد ، لزوم توجه بیشتر به بحث ایمنی و سلامت را در این روزها می طلبد که به گفته رضایی در همین راستا، 33 ایستگاه سلامت در جاده های استان اصفهان مستقر خواهد شد.
رئیس پلیس راه استان اصفهان عامل 45 درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان را خواب آلودگی دانست و افزود: بر اساس آمار به دست آمده بیشترین تصادفات از این دست در شعاع 30 تا 50 کیلومتری مرکز شهرها اتفاق افتاده است.

سرهنگ رضایی در ادامه طولانی بودن مسافت آزادراه‌های استان اصفهان را از دلایل ایجاد حس خواب آلودگی در رانندگان عنوان کرد و افزود: در مسیرهای طولانی استان اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان کمتر مناظر طبیعی و جذاب وجود دارد و از این رو برای مثال در جاده‌های نایین و به ویژه شرق استان میزان تصادفات بسیار بیشتر دیگر جاده‌های استان است.

وی محور آزاد راه امیرکبیر را نیز از دیگر نقاط حادثه خیز استان اصفهان عنوان کرد و گفت: این محور در سال جاری 60 نفر را به کام مرگ کشانده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :