مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام؛
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام اظهار داشت: صادرات کالاهای تولید داخل استان به عراق از طریق بازارچه هلاله شمالی از هفته جاری آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 16 April 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ منصوریان افزود: با محصولات مازاد تولید استان و محصولات بومی صادرات به کشور عراق را آغاز کنیم به این ترتیب کار صادرات و واردات آغاز می شود. 

 وی گفت: اکنون بازار کشور عراق را عربستان و ترکیه در دست گرفته و باید برای بدست آوردن سهم بیشتری برای کشور ما از این بازار خصوصا در مرز استان ایلام تلاش کنیم.

منصوریان بیان داشت:  با توجه به شروع راه اندازی بازارچه هلاله شمالی از طریق تعاونی های مرزنشینان و تشکل های صنفی، رایزنی با تجار و بازرگانان عراقی برای صادرات کالا به عراق شروع شده و چند قرارداد نیز منعقد شده است.

وی ادامه داد:  راه اندازی این بازارچه ها موجب تحول اقتصادی، توسعه تجارت و صادرات خارجی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی استان شود.

منصوریان گفت:: داشتن این مرز مشترک با استان بزرگ دیالی یکی از موهبت های خداوندی است که به مردم استان ارزانی داشته و توافقات دو استاندار ایلام و دیالی مورد استقبال مسئولین کشوری نیز قرار گرفته است./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار