مدیرکل گمرک استان ایلام؛
مدیرکل گمرک استان ایلام بیان داشت: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 28 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛  روح الله غلامی ادامه داد: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این مدت(سال گذشته) تعداد ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز بین المللی مهران شده که رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشته است.

غلامی مطرح کرد:  عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ ،کاشی ، سرامیک ، آهن آلات ، محصولات فلزی ، تره بار ، محصولات پتروشیمی ، سنگ آهن ، کلینکر سیمان ، محصولات پلاستیکی ، شیشه و محصولات آن ، خودرو و قطعات آن را شامل می شود.

وی ادامه داد:  طی پنج ماهه آخر منتهی به اسفند ماه مجموع صادرات هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده که اوج آن در اسفندماه با بیش از ۱۵۵ میلیون دلار رکورددار سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روزهای بهتر برای تجارت استان می دهد.

غلامی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار