معاون دادستان عمومی و انقلاب قم از اعزام و درمان ۳ هزار ۲۶۸ معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 12 April 2022

به گزارش تابناک قم، ملیحی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته بیش از ۸ هزار شکایت از افراد معتاد در دادسرای استان به ثبت رسید که بیش از دو هزار مورد از شکایت‌ها به دلیل مشکلات خانوادگی بود.

وی همچنین از بستری شدن ۸۳۲ معتاد متجاهر مرد در کمپ ماده ۱۶ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۲۸ معتاد متجاهر زن نیز از سطح شهر جمع‌آوری و به تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان استان منتقل شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با اشاره به رابطه مستقیم بین اعتیاد و وقوع سرقت در سطح شهر گفت بیش از ۷۰ درصد از زندانیان به دلیل سوء مصرف مواد مخدر و تامین هزینه این مواد مرتکب سایر انواع بزهکاری‌ها می‌شوند.

هاشمی نیا از افزایش ۲۱ برابری تعداد معتادان استان در سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: متاسفانه سن شروع مصرف مواد مخدر استان به زیر ۱۵ سال رسیده است.

اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه به همکاری هرچه بیشتر مجموعه مدیریت شهری با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد و گفت: مبارزه و مقابله با معتادین متجاهر از جمله اولویت‌های اساسی شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در حاشیه جلسه علنی امروز شورا با اشاره به اهتمام مجموعه شهری بر حفظ و توسعه لکه‌های سبز شهری گفت: در سال جاری با هدف رشد و توسعه فضای سبز شهری بودجه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان به صورت جداگانه برای هریک از مناطق شهری در نظر گرفته شده است.

آقای سبحانی با اشاره به هزینه بالای تملک زمین در بافت تاریخی شهر خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در نظر دارد با ایجاد لکه‌های سبز در این مناطق سرانه فضای سبز شهری را ارتقا دهد.

وی تامین آب فضای سبز شهری را یکی از اولویت‌ها در افزایش سرانه فضای سبز عنوان کرد و گفت: تمامی لکه‌های سبز ایجاد شده با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار