مدیرعامل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت ارتقا می‌یابند.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 09 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی  اظهار داشت: سال گذشته هشت روستای شهرستان های ملکشاهی، آبدانان و دهلران با جمعیتی افزون بر سه هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی با اشاره به اینکه برای اتصال این روستاها چهار سایت تلفن همراه ارتقاء تکنولوژی انجام شده است، افزود: روستاهای شهرک وحدت و عین خوش دهلران، میان تنگ ملگشاهی، آبطاف علیا، آبطاف سفلی، تپه حمام علیا، تپه حمام سفلی، تپه حمام وسطی آبدانان به اینترنت پرسرعت مجهز و اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ روستای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گفته بیرامی، تاکنون اتصال بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش ۹۶ درصدی جمعیت استان محقق شده است.

وی بیان کرد: امسال و با همکاری شرکت مخابرات یک سایت ۳G تلفن همراه در روستای کورگ از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات در حوزه توسعه ارتباطات مناطق روستایی (USO) نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توسعه پهن باند سیار و اتصال به شبکه ملی اطلاعات امنیت، دسترسی به سرعت بالا و قیمت پایین خدمات برای کاربران و سرویس دهندگان فراهم می‌شود.

بیرامی یادآور شد: کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه عدالت دیجیتالی و دسترسی به خدمات دولت الکترونیک را از اهداف اجرایی این طرح ها است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار